خدمت مقدس سربازی بهترین دوران برای خودسازی و خدمت به مردم است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر سه شنبه در مراسم اعزام مشمولان خدمت مقدس سربازی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آرزوی موفقیت برای تمامی سربازان کشور اسلامی گفت: باید نام و یاد ایام دفاع مقدس زنده و گرامی نگه داشته و از مقام شهدا و تمامی کسانی که در راه کشور اسلامی تلاش کردند قدردانی شده و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی در ادامه به بیان ارزش عمر انسان اشاره کرد و گفت: عمر بزرگترین سرمایه بشر است و انسان حاضر است تمامی دارایی خود را فدا کند تا چند سالی بیشتر زندگی کند.

قریشی افزود: دو سال زمان سربازی بسیار ارزشمند است لذا تلاش کنید در ضمن انجام خدمت مقدس سربازی از این دو سال عمر بهترین استفاده را بکنید و ضمن آموزش‌های نظامی از هر فرصتی که در این دو سال به دست آوردید برای مهارت افزایی و افزایش سطح دانش خود با مطالعه استفاده کنید.

امام جمعه ارومیه در ادامه فرصت سربازی را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: تلاش کنید در این مدت دو سال، ضعف و قوت‌های خود را بشناسید و با تقویت نکات قوت و جبران ضعف‌ها خود را برای زندگی آتی آماده کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط عمیق با خداوند گفت: ارتباط قوی و عمیق با خداوند سبب جلب حمایت خداوند می‌شود و اگر خداوند حامی و پشتیبان کسی باشد کل دنیا نمی‌توانند او را زمین بزنند لذا با ارتباط عمیق با خداوند می‌توانید تمامی مشکلات زندگی را به راحتی پشت سر بگذارید.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت خواندن نماز گفت: خداوند به عبادت انسان هیچ نیازی ندارد، عبادت و نماز نیاز انسان است چرا که اگر کل دنیا خداوند را عبادت کنند یا نکنند از مقام خداوند چیزی کم یا زیاد نمی‌شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: ارتباط با خداوند مانند دیدار با مسئولین دنیوی نیست لذا انسان می‌تواند با نماز خواندن در هر زمانی که خواست با خالق هستی بدون نیاز به هماهنگی قبلی صحبت کند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ حرمت پدر و مادر گفت: خداوند بعد از بیان عبادت خداوند در قرآن از رعایت حقوق و احترام پدر و مادر سخن گفته لذا بهترین کار بعد از عبادت خداوند رعایت احترام پدر و مادر است و رعایت احترام والدین سبب رضایت آنها و رضایت خداوند است.

قریشی گفت: بعد از دوران آموزش در هر قسمتی که مشغول به خدمت شدید، احترام مردم و مراجعه کنندگان را نگه دارید چرا که هر چه به مردم احترام و خدمت کنید دعای مردم شامل حال شما شده و خداوند به شما کمک کرده و این دوران سربازی به عنوان عبادت برای شما محسوب خواهد شد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید