کد خبر: 245693
۰
۰
نسخه چاپی

طرح‌های معاونت اجتماعی سپاه خراسان شمالی برای حاشیه‌نشینان استان

سرگرد هادی حسن‌دوست در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار کرد: این معاونت در دو بخش عمومی و اختصاصی با رویکرد کاهش آسیب اجتماعی و کمک به ارتقای سلامت اجتماعی ورود کرده است.

معاون اجتماعی سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش عمومی و با نگاه پیشگیرانه و کمک به ارتقا آموزش در بیش از هزار پایگاه بسیج شهری و روستای استان اقدام به برگزاری و تعریف برنامه‌های اجتماعی در قالب کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به محتوای آموزشی ارائه شده افزود: با استفاده از اساتید مجرب ضمن معرفی انواع اعتیاد و عواقب هولناک آن و همچنین برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، اهدافی همچون کمک به افزایش ازدواج، کاهش طلاق و آسیب‌های مربوط به خانواده را مدنظر داریم.

حسن‌دوست بیان داشت: معاونت اجتماعی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در بخش اختصاصی در قالب طرح کرامت، امسال ۲۸ محله در مناطق کمتر برخوردار شهری و آسیب‌زای استان را انتخاب و با رویکرد اصلاح وضعیت محله اقدام به تعریف برنامه‌های ویژه برای این محلات کرده است.

معاون اجتماعی سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: آنچه در طرح کرامت مد نظر داریم؛ هم‌افزایی و مشارکت همه نهادها، ادارات و سازمان‌هایی که در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی مستقیم و غیر مستقیم وظیفه دارند.

وی در انتها تاکید کرد: اداره کل بهزیستی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و نیروی انتظامی خراسان شمالی به خوبی تاکنون در این طرح مشارکت داشته‌اند که مرکز جامع ترک اعتیاد بهشت در بجنورد یک نمونه از اقدامات مشترک و هم‌افزا به شمار می‌رود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید