کد خبر: 245701
۰
۰
نسخه چاپی

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به خاطر عمل به قرآن است

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی که در دبیرستان پسرانه شاهد قائم (عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها خودشان را صاحب کشور ما می‌دانستند و در تهران به همراه صهیونیست‌ها جولان می‌دادند.

وی ادامه داد: در آن دوران در شرایطی بودیم که در تمام بخش‌ها وابسته‌ی به اجانب بودیم و اندیشمندان و دانشگاهیان کشور فرصت تولید نداشتند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار می‌گرفت و ارزش محسوب نمی‌شد و حتی کسانی که در این عرصه گام بر می‌داشتند تنبیه می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در آغاز دفاع مقدس توان تولید هیچ نوع سلاح و ابزار دفاعی را نداشتیم چرا که پشتوانه‌های خلاقیت، نوآوری و تولید ایجاد نشده بود اما در ادامه به برکت انقلاب اسلامی این فرصت ایجاد شد و امروز در سطح بسیار بالایی از توان تولید در عرصه نظامی قرار داریم.

وی اظهار کرد: طبق آیات الهی هر کسی به دشمنان تکیه کند از میان خواهد رفت و صدام یکی از آنهاست که توسط آمریکایی‌ها که از او حمایت می‌کردند و تجهیزات نظامی در اختیارش می‌گذاشتند، از بین رفت و تفسیر آیه قرآن را در این ماجرا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: زمانی آمریکایی‌ها به راحتی وارد عراق شدند و صدام را از میان بردند و در منطقه جولان می‌دادند اما امروز به برکت مقاومت منطقه آنها مجبورند عراق، سوریه و افغانستان را ترک کنند و این مهم از برکات انقلاب است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این عزت و اقتداری که امروز به آن دست یافته‌ایم بخاطر عمل به قرآن است چرا که خدا فرمود اگر به یاری دین خدا بیایید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد و در انقلاب این مهم تحقق یافت و به عزت دست یافتیم.

وی افزود: خداوند در قرآن فرموده خودتان را در مقابل دشمنان قوی، نیرومند و مسلح کنید و جمهوری اسلامی به این آیه شریفه عمل کرد و بحمدالله به درجات بالایی از قدرت و توان نظامی دست یافته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن فرموده همه عزت‌ها نزد خداوند است، همانطور که همه قوت‌ها نزد خداست و اگر می‌خواهیم به قوت، عزت و کرامت دست یابیم می‌باید خدایی شویم و هر چه خدایی‌تر شویم به قوت، عزت و کرامت بیشتری دست می‌یابیم.

آیت‌الله عابدینی به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد: بیانات نورانی رهبر فرزانه انقلاب سر فصل درس‌های صداقت، کرامت، عزت، اقتدار، استقلال و آزادی است و همه باید تلاش کنیم فرمایشات نورانی و مؤثر ایشان را چراغ راه خود قرار دهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید