کاهش 20 درصدی برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه فلاورجان/امکان برگزاری مجازی کلاس‌های قرآن فراهم شد

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از کاهش 20 درصدی اجرای برنامه‌های فرهنگی به دلیل شیوع کرونا در بقاع متبرکه فلاورجان خبر داد.

کاهش 20 درصدی برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه فلاورجان/امکان برگزاری مجازی کلاس‌های قرآن فراهم شد

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ؛ احمد آزادگی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: همه برنامه‌های اوقاف در این بخش متاثر از بحران شیوع کرونا بوده است ،وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش 20 درصدی برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: برگزاری برنامه‌هایی مانند "آرامش بهاری"، "نشاط معنوی"، "بصیرت عاشورایی"، "ضیافت الهی" و ...  تحت تاثیر کرونا بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با بیان اینکه مهم ترین برنامه‌ فرهنگی اجرا شده در اوقاف شهرستان فلاورجان از ابتدای سال جاری برگزاری مسابقات منطقه‌ای چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بوده است، افزود: این مسابقات با همکاری شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار، خمینی‌شهر و فلاورجان در امامزاده سید محمد خمینی شهر برگزار شده است ،وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا و رعایت پروتکل ‌های بهداشتی در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان نیز از دیگر دستاوردهای خوب این اداره در شهرستان بوده است، ادامه داد: در این ایام محوطه امامزادگان باز و رواق‌ها به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته است تا مردم با ایجاد تراکم جمعیت دچار مشکل نشوند.
آزادگی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت، دهه ولایت، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی و ... به صورت مجازی در امامزاده‌ها برگزار شده است، افزود: باید توجه داشت که هنوز استفاده از فضای مجازی برای مردم جا نیفتاده اما در برنامه‌های اخیر و به ویژه طرح بصیرت عاشورایی شاهد استقبال مردم از برنامه‌ها در فضای مجازی بودیم.
وی برنامه‌های در دستور کار برای بخش فرهنگی بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان را برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن اعلام کرد و گفت: هماهنگی برای برگزاری کلاس‌های حضوری را در دستور کار داریم و چنانچه این اقدام ممکن نباشد زیرساخت برگزاری دوره‌ها به صورت مجازی را نیز در دستور کار داریم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فلاورجان با بیان اینکه در حال حاضر تنها در چهار بقعه متبرکه در استان اصفهان نماز جماعت برپا می‌شود، اضافه کرد: رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و توزیع مواد ضد عفونی کننده در بقاع هر روز انجام می‌شود.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید