کد خبر: 246352
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار

فرماندار شهریار جدیت بیشتر دستگاه ها و ادارات عضو شورای مبارزه با مواد مخدر را در اجرای طرح سلامت، در جهت حفظ امنیت و پاک نمودن چهره شهرستان از تصاویر ناخوشایند بوجود آمده از حضور معتادان متجاهر، خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار؛ پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار به ریاست طاهری فرماندار شهرستان و با حضور اعضای شورا  در محل فرمانداری شهریار برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ طاهری فرماندار شهرستان شهریار ضمن عرض تبرک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقس و گرامیداشت یا و خاطره تمامی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع براهمیت فعالیت شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر تاکید و جدیت بیشتر دستگاه ها و ادارات عضو این شورا را در اجرای مصوبات، در جهت حفظ امنیت و پاکسازی چهره شهرستان از تصاویر ناخوشایند بوجود آمده از حضور معتادان متجاهر خواستار شد.
 
وی ضمن اشاره به این مطلب که با سلسله اقدامات صورت گرفته و طرح های ضربتی مبارزه با مواد مخدر، شاهد کاهش توزیع این گونه مواد در شهرستان و تشدید برخورد ها با توزیع کنندگان آن نسبت به گذشته هستیم گفت: قطعا انتظار به حق مردم در این خصوص بیشتر است، ما موظف هستیم با تلاش بیشتر و موثرتر، نتایج را به طرز ملموسی برای مردم نشان دهیم چرا که یکی از دغدغه های مردم حضور معتادان متجاهر در شهرستان می باشد و به تبع آن نا امنی هایی چون سرقت موجب ایجاد تشویش و نگرانی در بین مردم شده است.

فرماندار شهرستان شهریار عنوان کرد:با توجه به مصوبات طرح سلامت، کمپ های مناسب اسکان معتادین متجاهر توسط شهرداران تهیه شده است، اما باید دستگاه های دیگر نیز پای کار باشند. موضوع موفقیت در طرح سلامت کمک و مساعدت همه دستگاه ها و حفظ زنجیره امید به زندگی را می طلبد.
 
اداره بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه ای و تمامی نهادهایی که به نحوی در جمع آوری، درمان، آموزش و اشتغال این افراد نقشی دارند، حلقه های این زنجیره می باشند و باید با همدلی و دقت نظر زنجیره نجات را مستحکم نمایند.
 
طاهری خاطر نشان کرد: اداره بهزیستی نقش مهمی در توجیه مسئولین کمپ ها داشته و مراکز مردم نهاد نیز در امر آموزش معتادان بازوی توانمندی برای نهادهای مسئول می باشند؛ لذا اگر هر نهادی با جدیت عهده دار انجام وظایف محوله در اجرای طرح باشد، شاهد موفقیت در طرح داشتن شهر پاک از اعتیاد خواهیم بود.
 
طاهری در این جلسه اعلام کرد: برای اجرای طرح سلامت: 3 تا 5 هزار مترمربع زمین، 1500 متر مربع سوله، 250 مترمربع ساختمان اداری  و 12میلیارد تومان هزینه اجرا مورد نیاز است؛ که ضمن بررسی و مطالعه در خصوص جانمایی زمین، با شهردار شهر مربوطه و متولی ساخت مذاکره و پس از دریافت طرح تیپ، عملیات ساخت و تجهیز آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: عملیات تزریق پول و تامین هزینه، مسئله قابل مطالعه ای است که سعی بر آن است تا با تدبیرات لازم هم از منابع مالی دولتی و هم از منابع شهرستانی و شهری هزینه های ساخت و تجهیز تامین گردند.
 
طاهری با اشاره به این مسئله که چنانچه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان متولی کار شود شهرستان شهریار از تمام ظرفیت ها برای اجرای کار استفاده خواهد کرد گفت: با این کار ضمن اینکه شهرستان شهریار به عنوان پایلوت از این امر منتفع خواهد شد، در صورت وجود ظرفیت اضافه خدمات به دیگر شهرهای استان نیز ارائه می گردد.

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار

برگزاری پنجمین جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار

 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.