کد خبر: 246490
۰
۰
نسخه چاپی

امسال کیفیت آرد و نان در استان مرکزی افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ملکی روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه گندم آرد و نان استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این جلسه موضوعاتی از قبیل کیفیت آرد و نان، کیفیت گندم، خرید و فروش آرد از داخل و خارج استان، سهمیه بندی کارخانجات و نانوایی‌ها و مباحث پروانه کسب و مکانیسم صدور مجوز مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت کمیته ارزشیابی و پیگیری نانوایی‌ها مقرر شد این کمیته مسائل سهمیه بندی را بر اساس اصول اولیه تا تعادل نسبی در تخصیص سهمیه‌ها در نقاط شهری انجام دهد البته با وجود تراکم بالای نانوایی در استان در تخصیص سهمیه‌ها هدف باید مصرف نان مردم مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: در راستای ارتقای کیفیت آرد و نان جلساتی با کارخانجات برگزار می‌شود و مقرر شد در خصوص آرد خارج استان نیز هماهنگی با بعضی از کارخانجات صورت پذیرد تا کنترل‌ها در این حوزه بهتر انجام شود.

ملکی در خصوص سند ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان گفت: این سند سال ۹۴ در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده است و چندین دستگاه مرتبط حوزه گندم، و آرد و نان از قبیل اداره غله، جهاد کشاورزی، کارخانه‌های آرد، اداره استاندارد، اتحادیه خبازان، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی در تدوین آن مشارکت کردند.

وی افزود: سند ارتقای کیفیت گندم، آرد و نان استان مرکزی با ۸۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی تدوین شد و در بسیاری از موارد این سند دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی یادآور شد: کیفیت آرد و نان در استان مرکزی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است که از جمله دلایل آن خریداری گندم با کیفیت است.

به گفته ملکی، تاکنون واردات حجم قابل توجهی گندم از خارج استان صورت گرفته است که به مصرف آرد و نان برسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تاکنون ۳۴۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به‌صورت تضمینی در این استان خریداری شده است.

ملکی با بیان اینکه میانگین گندم خریداری شده در کشور هفت درصد است، افزود: این میزان گندم خریداری شده در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، میزان مصرف گندم استان در کل سال ۱۵۰ هزار تن است که مازاد آن به استان‌هایی از قبیل تهران، مازندران، البرز، قم، کرمان، سیستان و یزد صادر می‌شود.

مدیرکل غله و خدمت بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته گندم مازاد استان به ۱۵ استان کشور صادر شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید