کد خبر: 246506
۰
۰
نسخه چاپی

موکب های اربعین قم براساس مواسات و همدلی خدمت‌رسانی می‌کنند

یونس عالی پور روز یکشنبه در پایان چهارمین جلسه ستاد اربعین قم در تالار کرامت استانداری قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا و موضع گیری ستاد مرکزی اربعین و اینکه مراسمی در مسیر نجف به کربلا نیست و در داخل کشور نیز به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا نمی توانیم مراسم خاص اربعین را داشته باشیم، موکب های قم که سال های گذشته در مرزهای مهران و شلمچه به زائران خدمت می کردند، امسال در داخل قم این کار را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین امسال شیوه فعالیت ایستگاه های صلواتی قم مانند سال های گذشته نیست، و بیشتر حول محور اقدام هایی مانند طبخ و توزیع غدا متمرکز می باشد.

معاون استاندار قم فعالیت موکب های اربعین این استان در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: قرائت زیارت اربعین نیز در حسینیه ها، مساجد و منازل طبق ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی برای تشویق مردم برای رفتن به راهپیمایی اربعین صورت می گیرد گفت: ضد انقلاب تلاش می کند که بر خلاف مصالح ملی جوسازی کند و در حالی که در سال های قبل فعالیتی که برای سیدالشهدا بود را زیر سوال می بردند و به یک نحوی شایعه پراکنی می کردند، امسال عکس آن عمل می کنند و گروه های مختلف در فضای مجازی سعی دارند تا از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده نمایند.

عالی پور با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه فریب این جوسازی ها را نخورند تصریح کرد: دولت عراق رسما اعلام کرده امسال پذیرایی از زائران خارجی را نخواهد داشت و ما نیز در این خصوص اطلاع رسانی کردیم از این رو هر کسی هر کمک و نذری به نام امام حسین (ع) دارد را باید در داخل کشور و شهر قم انجام دهد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید