کد خبر: 246507
۰
۰
نسخه چاپی

استاندار: طرح توسعه فضاهای آموزشی قم عملیاتی شود

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه هماهنگی طرح جذب مشارکت های مردمی در ساخت و تجهیز مدارس استان تحت عنوان «آجر به آجر»، طی سخنانی مزایا و محاسن این طرح را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: جلب مشارکت های خرد می تواند جمع کثیری از مردم را در این طرح مشارکت دهد.

وی نقش آفرینی دستگاه های فرهنگی و رسانه ها را در راستای معرفی این طرح به مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: تحقق این طرح در گرو فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین آحاد مردم می باشد.

استاندار قم استفاده از ظرفیت اصناف و اداره های دولتی را نیز یک راهکار عملیاتی دانست و گفت: باید نام خیرانی که در در طرح آجر به آجر مشارکت می کنند ثبت و از ایشان به نحو مقتضی قدردانی شود.

سرمست همچنین با اشاره به آمادگی خیران قمی برای ساخت مدرسه، عدم وجود زمین مناسب برای ساخت مدارس در سطح قم را مورد توجه قرار داد و افزود: باید راهکارهای قانونی اختصاص زمین برای آموزش و پرورش اندیشیده شوند.

استاندار قم بیان کرد: مدارس فرسوده آموزش و پرورش که قابلیت نوسازی و توسعه دارند باید مورد استفاده جهت طرح های جدید مدرسه سازی قرار بگیرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری و مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری در تامین فضای آموزشی خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت دستگاه های دولتی در این راستا باید با جدیت پیگیری شود.

وی جلب خیران برای وقف زمین را نیز عملیاتی دانست و تصریح کرد: از ظرفیت مراجع تقلید و علمای قم برای تشویق مردم به این امر خیر باید استفاده شود.

فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه انقلاب اسلامی است

استاندار قم همچنین در آیین تجلیل از بانوان پیشکسوت در عرصه دفاع مقدس طی سخنانیبا بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه انقلاب اسلامی است گفت: در راستای سازندگی، پیشرفت و آبادانی کشور و ایجاد انسجام و وفاق اجتماعی که مهمترین پشتوانه نظام است به این رشادت ها و جانفشانی ها نیاز داریم.

سرمست، انتقال ارزش های هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جوان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی را برای مسئولان در راستای تحقق این هدف ایجاد کرده است.

وی در ادامه بحران کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اگر همدلی و از خودگذشتگی مردم، جبهه سلامت و کادر درمان نبود نمی توانستیم در مقابل این بیماری تاب بیاوریم.

استاندار قم با اشاره به طرح مواسات و همدلی مومنانه در کشور تصریح کرد: تفاوت ملت و دولت ما با سایر کشورها نیز همین همدلی و همراهی مردم در شرایط سختی است.

سرمست با قدردانی از مادران و همسران شهیدان، از کتاب و تمبر نکوداشت چهار هزار و ۴۸۳ مادر شهید و هزار و ۷۱ بانوی شهیده قم رونمایی کرد.

پیشگیری از حوادث نیازمند جلب مشارکت های همگانی است

استاندار قم همچنین در پیامی به مناسبت روز گرامیداشت آتش نشانی و ایمنی آورده است: جلب مشارکت همگانی در راستای آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله و پیشگیری از حوادث و ترویج فرهنگ ایمنی ضروری می باشد.

در پیام سرمست آمده است: ایثار در راه یاری رسانی و نجات جان همنوع، توفیق ارزنده ای است که نصیب آتش نشانان فداکار و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «این قهرمانان کم ادعا و با اخلاص» شده است.

پیام ادامه یافته است: جوانمردانی که همواره آماده جانفشانی بوده و هرگاه پای خطرپذیری و ادای وظیفه در میان باشد با عزمی راسخ، شهامتی شگفت انگیز و شجاعتی مثال زدنی، وارد کارزار خطر و حادثه شده و بعضا در این راه و همانند فداکاری های دوران دفاع مقدس، جان خود را هم فدا می کنند.

پیام می افراید: نامگذاری هفتم مهر به نام روز آتش نشانی و ایمنی، فرصت مناسبی برای ارج نهادن به خدمات ارزشمند و ایثارگونه آتش نشانان فداکار و جلب مشارکت همگانی در راستای آموزش و فرهنگ سازی در مقابله و پیشگیری از حوادث و توسعه فرهنگ ایمنی است.

پیام حاکی است: فرصت را مغتنم شمرده، این روز بزرگ را به همه مسئولان آتش نشانی و آتش نشانان شجاع و زحمتکش استان قم و سراسر میهن عزیز اسلامی تبریک عرض نموده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر آتش نشان، از درگاه ایزد منان، برای همه این عزیزان، آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون در مسیر خدمتگزاری به مردم را مسالت دارم.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید