کد خبر: 247535
۰
۰
نسخه چاپی

فوت ۲ برادر گردشگر اردبیلی در آستارا بر اثر سقوط به دره

توکل مافی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این حادثه، اظهار کرد: صبح شنبه سه گردشگر از استان اردبیل در ارتفاعات گیلده آستارا به منظور کوهپیمایی حضور یافتند که متأسفانه دو نفر از آنها به دلیل سقوط به دره جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر شهرستان مرزی بندر آستارا اجساد گردشگران را از دره بیرون آورده و به بیمارستان شهید دکتر بهشتی این شهرستان منتقل کردند، افزود: دو شخص جان باخته برادر و ۶۵ و ۵۱ ساله بودند.

مافی با اشاره به همکاری بسیار خوب هلال احمر آستارا در بیرون آوردن اجساد این گردشگران، گفت: از گردشگران و شهروندان درخواست می‌شود در حوادث مختلف با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات نیز بهره مند شوند.

بخشدار مرکزی آستارا، تصریح کرد: با توجه به تاریکی زود هنگام هوا، کوهنوردان زمان بندی مناسب برای به پایان رساندن برنامه صعود و فرود را قبل از تاریکی هوا داشته باشند.

وی، به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کیف کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه را برای کوهنوردان ضروری دانست.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید