۴۶۰۰فقره مجازات جایگزین حبس در آذربایجان غربی استفاده شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی اکبر گروسی صبح یکشنبه در مجمع سالیانه انجمن حمایت از زندانیان ارومیه با ارائه آماری از کاهش مجازات و مجازات جایگزین حبس در استان افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری به تعداد ۹۸۳۱ فقره تأسیسات ارفاقی برای محکومین در محاکم استان مورد استفاده قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از رشد ۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: در زمینه مجازات‌های جایگزین حبس در ۶ ماهه اول سال ۹۹ به تعداد ۴۶۷۴ فقره مجازات جایگزین استفاده شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ به میزان ۱۵ درصد رشد داشته است، همچنین در شش ماهه اول ۹۹ تعداد ۲۱۳ نفر از پابند الکترونیک استفاده کرده است و نیز در همین مدت در سال ۹۹ تعداد ۶۳ نفر مشمول عفو و از ازندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: قوه قضائیه امروز در نظام مقدس اسلامی، یک قوه مسئولیت پذیر، مطالبه گر و حافظ حقوق عمومی است، فردی این قوه را هدایت می‌کند که دارای شایستگی‌های فقهی و ولایی است و در این مدت که سکان داری قوه قضائیه را بر عهده گرفته است کارهای ارزشمند و اساسی برای احقاق حقوق عامه، حفظ حقوق بیت المال و حقوق شهروندی و پیگیری مجازات‌های بازدارنده و صدور احکام مجازات جایگزین حبس و مبارزه با فساد انجام داده است.

گروسی در ادامه به برنامه‌های تحولی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: ریاست معظم قوه قضائیه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت ایجاد تحول در قوه قضائیه برنامه‌های اساسی را دنبال می‌کنند که دستگاه قضائی استان نیز با تمام توان خود در همه بخش‌ها در جهت نیل به سیاست‌های قوه تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: همانطور که دستگاه قضائی استان پیگیر حقوق عمومی است و تجاوز کنندگان به این حقوق را مجازات می‌کند با این حال دغدغه خانواده زندانیان را فراموش نکرده که نبود سرپرست و نان آور خانواده غم بزرگی برای آنها است.

مصطفی حبیبی دادستان مرکز استان و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان در این نشست گفت: در شش ماهه اول سال ۹۹ مبلغ ۱۹۶ میلیون تومان به خانواده زندانیان از سوی انجمن کمک شده که مبلغ ۹۶ میلیون تومان آن به صورت نقدی و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آن به صورت سبد کالا بوده است.

در پایان به منظور تعیین بازرسین جدید رأی گیری شد که آقایان حاجی زاده و حقی با کسب اکثریت آرا در سمت بازرسان انجمن ابقاء شدند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید