کد خبر: 249008
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری آزمون اصلح مهارت آموزان در نیمه سوم آذر

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص زمان و چگونگی برگزاری آزمون جامع اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: این آزمون نیمه سوم آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی کشور این آزمون همانند سایر آزمون‌های دانشگاه از طریق سامانه Lms برگزار می‌شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اشاره به غیرحضوری برگزار شدن آزمون جامع تاکید کرد: مهارت آموزان از طریق همین سامانه می‌توانند به صورت مجازی در آزمون شرکت کنند.

وی یادآور شد: فرایند امنیت رصد هویت مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون جامع توسط مرکز هوشمندسازی دانشگاه طراحی شده است.

کچوئیان، تعداد سئوالات گروه‌های ٢٣ گانه را مشتمل بر ٧٠ سئوال اعلام و در خصوص برگزاری این آزمون برای دو گروه شرکت کننده گفت: ورودی‌های ماده ۲۸ آزمون استخدامی سال ۹۸ که پودمان آنها به دلیل شرایط کرونا در سال ۹۹ برگزار شد از جمله گروه‌های شرکت کننده در آزمون جامع هستند.

وی، تشکیل پودمان‌های ۱ و ۲ مهارت آموزان در تابستان را علت برگزار شدن آزمون جامع مهارت آموزان در آذر ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: پس از برگزاری آزمون ظرف گذشت ۲۰ روز نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

برگزاری آزمون اصلح مهارت آموزان در نیمه سوم آذر

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در ادامه از آزمون جبرانی مهارت آموزان سخن گفت و ادامه داد: افرادی که بنا به دلایل مختلف نتوانند در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند می‌توانند در آزمون جیرانی نیمه دوم اسفند ماه سال جاری شرکت کنند.

وی، از مهارت آموزان سال‌های قبل به عنوان گروه دوم شرکت کننده در آزمون جامع یاد کرد و گفت: این گروه افرادی هستند که تاکنون نتوانسته‌اند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند.

کچوئیان، جمعیت آماری شرکت کننده در آزمون جامع سال جاری را بالغ بر ١٢ هزار نَفَر اعلام و اظهار داشت: آزمون اصلح شامل ۳ بخش است.

وی، بخش نخست این آزمون را شامل ۲۷۵ نمره از هزار نمره نهایی، و مربوط به دوره کارورزی ذکر کرد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: مهارت آموزان ورودی ۹۸ با پشت سر گذاشتن پودمان‌های مربوطه طی هماهنگی با آموزش و پرورش از اول مهر ماه برای سپری کردن دوره کارورزی وارد نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود شدند تا از آسیب کرونا نیز در امان باشند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بخش دیگر نمره آزمون اصلح را اعمال فعالیت‌های فرهنگی مهارت آموزان و دارای ۲۷۵ نمره دانست و تاکید کرد: مهارت آموزان فقط دوره‌های مهارت معلمی را برای تدریس سپری نمی‌کنند، بلکه مهارت‌هایی نظیر امداد و نجات و یا گزارش نویسی را هم کسب می‌کنند.

وی، مجموع این مهارت‌ها را محتوای فرهنگی. نامید و گفت: مجموع دو مرحله‌ای که ذکر شد ۵۵۰ نمره و آزمون کتبی آذرماه نیز دارای ۴۵۰ نمره است.

کچوئیان، بخشی‌هایی از سئوالات آزمون را مربوط به اخلاق حرفه‌ای، سنجش دانش موضوعی و دانش تربیتی و روش‌ها و فنون تدریس دانست و در خصوص فرایند برگزاری آزمون جامع سال جاری اظهار داشت: با طراحی سناریوهای متفاوت و ارائه پاسخ‌های تشریحی در قالب گزینه، مهارت‌آموز گزینه صحیح را انتخاب خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان امکان تقلب در آزمون متصور است گفت: تردید نکنید که راه‌های تقلب در این مسیر کاملاً بسته شده است.

کچوئیان، با اشاره به آزمون‌های برگزار شده پودمان‌های اول و دوم مهارت آموزان گفت: مسائل امنیتی، طی این دو آزمون به طور دقیق و کامل توسط دانشگاه پیش بینی و در نظر گرفته شد.

با توجه به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با گذر از آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ ای معلمی شوند

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع مهارت آموزان را آخرین مرحله گذر موفقیت آمیز متقاضیان ورود به حرفه معلمی برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی عنوان و تاکید کرد: با توجه به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با گذر از آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی شوند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تمهید اقدامات لازم برای برگزاری آزمونی بدون خطا و اشتباه گفت: با طراحی تعداد سئوالاتی افزون، تلاش بر این است تا سئوال‌های هر فرد به انضمام ترتیب آن متفاوت با افراد دیگر باشد.

کچوئیان، افزود: در صدد هستیم با تمهید اقدامات لازم از حضور هر فرد در طول برگزاری آزمون نیز اطمینان کامل حاصل شود.

این مقام مسئول، در ادامه در پاسخ به این پرسش که برای صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمی کسب چه میزان نمره ضروری است، گفت؛ هر فرد که در مجموع ۶۵ درصد نمره را کسب کند موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی خواهد شد.

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به میزان اهمیت این گواهینامه اظهار داشت: تبدیل وضعیت معلمان مادامی که موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی نشوند انجام نخواهد شد.

این مقام مسئول، مهم‌ترین وظیفه دانشگاه فرهنگیان را تضمین کیفیت خروجی‌های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان نیز در همین راستا انجام می‌شود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان این گفت و گو تصریح کرد: جزئیات بیشتر در خصوص آزمون جامع مهارت آموزان در خبرها، مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌های بعدی و همچنین بروشورهای تهیه شده مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان در اختیار جامعه مخاطب قرار خواهد گرفت.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید