کد خبر: 249258
۰
۰
نسخه چاپی

نیازمند اندیشه های خلاق و پویای نیروهای جوان هستیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز بعد از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی که به صورت مجازی نیز برگزار شد، گفت: ترجیح می دادیم جلسه امسال نیز به صورت حضور گسترده برگزار شود اما این توفیق حاصل نشد. امیدوارم هرچه زودتر جامعه به شرایط قبلی بازگردد.

وی افزود: البته این توفیق را داشتیم که این جلسه نیمه حضوری، از طریق فضای مجازی بتوان جمعیت وسیع تری را به ما وصل کند. از مجموعه دانش آموزی در دوره نهم قدردانی می کنم و گزارشات کمیسیون ها را هم به مراجع ذی ربط می دهیم. سند آماده شده در این دوره مجلس پیرامون سلامت روان بود که پیش نیاز اصلی موفقیت سلامت جسمی و روانی است.

وی ادامه داد: اگر سلامت افراد به مخاطره بیفتد نقش های دیگرشان با اختلال مواجه می شود. این سند را به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع می دهیم و در خواست می کنم آن را به عنوان یک پروژه ملی مورد توجه قرار دهند.

حاجی میرزایی بیان کرد: مجموعه بزرگ آموزش و پرورش نیازمند افکار نو و خلاق و تدابیر راهگشاست. ماموریت آموزش و پرورش بسیار خطیر است و نیازمند اندیشه های خلاق و پویای نیروهای جوان است. ما در جست وجوی این سرمایه های ارزشمند هستیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: در کشور هیچ تشکلی به اندازه آموزش و پرورش گسترده نیست. ما ارتباطات گستروه داریم که از مرکز تا دورترین روستاهاست اما چقدر از آن استفاده می کنیم؟ از همین مجلس دانش آموزی که یکی از ظرفیت هاست چقدر بهره می بریم؟ نقش مجلس دانش آموزی در درجه اول تقویت مهارت های اجتماعی است. آن چیزی که جامعه ما برای آینده نیاز دارد توانایی حل مسئله است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش آموزی با بدنه بزرگ آموزش و پرورش در تعامل هستند و باید بتوانند نظارت و ارزیابی کنند. مفهوم نظارت در دوران کرونا برای ما عمیق تر و گسترده تر از سال های گذشته است.

وی بیان کرد: آیا ما نسبت به عدالت اجتماعی و ترک تحصیل دانش آموزان بی توجه هستیم؟ سیاست آموزش و پرورش این است که به همه دانش آموزان آموزش دهد. در این جلسه گفته شد "آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا ناتوان ظاهر شد" درخواست می کنم راهبردها و برنامه های کشورهای دیگر را هم بررسی کنید. ۶۷ درصد ملعمان دنیا برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه می کنند. دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند در هیچ کشوری صد در صدی نیست.

حاجی میرزایی افزود: تاکید کردیم که اصل بر آموزش حضوری است. ما مرجع تعیین پروتکل های بهداشتی نیستیم، ولی باید آن را رعایت کنیم. با این حال به نگرانی خانواده ها احترام گذاشتیم و امکان آموزش غیرحضوری از طریق شبکه شاد فراهم شد. از آن طرف گروه های فنی دائماً در حال رصد اشکالات و رفع آن هستند. شبکه شاد تنها پاسخ ملی ما به یک نیاز حیاتی و ضرورتی است. طی دوهفته گذشته هر روز نسبت به روز قبل میزان ترافیک و برگزاری کلاس های زنده در شاد افزایش یافته و به ۵۵۰ هزار ارتباط زنده در روز و ۲۹۵ گیگابایت بر ثانیه سرعت در روز رسیده ایم و رکورد اپلیکیشن های خارجی دیگر را شکسته ایم. هیچ منطقه و استانی حق ندارد دانش آموزی را به علت نداشتن ابزار هوشمند تحت فشار قرار دهد. روش های دیگر مثل آموزش تلویزیونی هست. بسته های خودآموز آموزشی هست تا حتی یک دانش آموز از آموزش محروم نشود

وزیر آموزش و پرورش درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز گفت: مفهوم جوانان بیش از ۴۰ بار در بیانیه گام دوم تکرار شده و نشان می دهد نقطه امید رهبری برای ساختن آینده ایران و شکل دادن به تمدن جدید به نسل جوان متکی است و این نسل جوان بار بزرگی بر دوشش قرار گرفته و باید بیش از هرچیز دیگری توانمندی های خودش را ارتقا دهد. در معاونت پرورشی اقداماتی در حال انجام است و از پیشنهادات و برنامه های جدید هم استقبال می کنم.

وی با بیان اینکه سندتحول میثاق مشترک و نقطه اتصال وحدت بخش فرهنگیان است گفت: هیچ برنامه‌ای بدون اتصال با سندتحول امکان ارائه و اجرایی شدن را ندارد. سندتحول به دنبال معلم باکیفیت، محتوای موثر، نظام سنجش کارامد و افزایش توانمندی های دانش آموزان است.

حاجی میرزایی در پایان گفت: گفته شد دانش آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت خودکشی کرده واقعی نیست. دیشب هم در تلویزیون دیدید که با خانواده و معلم وی صحبت شد. گزارش تایید شده ای مبنی بر این مساله وجود ندارد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید