کد خبر: 249325
۰
۰
نسخه چاپی

صرفه جویی ۱۵ میلیون دلاری با اوورهال ۴ فروند هواپیمای زمین گیر

به گزارش اقتصادآینده نیوز، شهاب آتش زای گفت: با تلاش مهندسان این شرکت هواپیمایی، پروسه اوورهال و بازگشت به خدمت ۴ فروند هواپیما به اتمام رسیده و در آستانه ورود به ناوگان هوایی هستند.

وی افزود: هواپیماهای مذکور با هزینه تقریبی ۵ میلیون دلار مجدداً آماده بهره برداری شده اند؛ در صورتی که اگر قصد خرید این ۴ فروند هواپیما را داشتیم باید رقمی حدود ۲۰ میلیون دلار برای این کار اختصاص می‌یافت.

به گفته وی با اورهال این چهار فروند هواپیما به دست متخصصان داخلی صنعت هوانوردی، حدود ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی تنها از این محل نصیب شرکت هواپیمایی مذکور و کشور شده است.

آتش زای تأکید کرد: این شرکت هواپیمایی وابسته به یکی از هلدینگ های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما بوده و در این راستا با تدوین برنامه استراتژی منسجم به دنبال افزایش توانمندی‌های فنی و بهینه سازی ساختار سازمانی هستیم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت هواپیمایی به برخی اقدامات این شرکت در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در هیئت مدیره موفق شدیم هزینه‌های جاری شرکت را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و با پرداخت به موقع حقوق و دستمزد، سرمایه‌های انسانی شرکت را نیز حفظ کنیم.

وی افزود: با برنامه ریزی مناسب و تغییر زمان بازرسی‌های دوره‌ای هواپیماها در ماه‌های اولیه سال جاری و در زمانی که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل بحران کرونا در تعطیلی به سر می‌بردند توانستیم ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بازرسی‌های سنگین مربوطه را انجام داده و در حال حاضر این شرکت هواپیمایی با حداکثر ظرفیت پروازی در حال خدمت رسانی است.

به گفته وی در سایر بخش‌های شرکت نیز سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین مقررات مندرج در شیوه نامه ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری به صورت دقیق اجرا شد.

کاهش هزینه‌های ارزی شرکت

آتش زای درباره مدیریت بهینه منابع و کاهش هزینه‌های ارزی شرکت هواپیمایی تأکید کرد: آمار بیانگر این واقعیت است که علی رغم افزایش تعداد هواپیماها در سال ۹۸، هزینه‌های ارزی شرکت در حوزه تأمین قطعات در مقایسه با سال ۹۷ کاهش ۳۸ درصدی داشته و این امر نشان از برنامه ریزی های مناسب در این حوزه دارد.

وی معتقد است: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، پیش بینی می‌گردد هزینه‌های ارزی مذکور در سال جاری در مقایسه با سال ۹۸ نیز از کاهش چشمگیری برخوردار شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید