سونامی کرونا در آذربایجان غربی/فوت ۲۶بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

جواد آقازاده در خصوص وضعیت استان در شیوع بیماری کرونا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در استان آذربایجان غربی رو به افزایش است که موجب افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا تخت‌های بیمارستانی بیشتری ایجاد کنیم تا بتوانیم بیماران را بستری کنیم اما باید به سمت پیشگیری همه جانبه پیش رویم گفت: با وضعیت کنونی بیمارستان‌ها و افزایش تعداد بیماران بدحال، پیش بینی می‌شود در روزهای آینده ۱۰۰ درصد تخت‌های استان پر می‌شوند.

آقازاده با اشاره به اینکه ۵۶ درصد تخت‌های آی‌سی‌یو در استان پر از بیماران کرونایی است، اظهارکرد: ۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت شدند و تعداد کل فوتی‌های مثبت قطعی به یک هزار و ۳۱۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: با بستری شدن ۲۰۵ تن دیگر از مبتلایان به کرونا مجموع کل بستری‌های ناشی از این بیماری در بیمارستان‌های استان به یک هزار و ۸۹ تن رسید.

آقازاده خاطرنشان کد: از مجموع آمار روزانه بستری‌های جدید در بیمارستانها، مرکز استان با ۶۳ نفر بستری همچنان در صدر و شهرستان‌های بوکان با ۲۹ نفر، خوی با ۲۶ نفر و میاندوآب با ۲۱ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان درگیر سونامی کرونا است عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۱۲۹ بیمار سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۷ نفر در آی. سی. یو بستری بوده و ۶۵ نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی و ایمنی توسط مردم و مسئولان ادارات افزود: تردد بی جا به ویژه در تعطیلات پیش رو نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه همه مردم باشد تا بتوانیم با موفقیت، این بیماری را کنترل کنیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید