کد خبر: 249627
۰
۰
نسخه چاپی

گره کور بازار طلا - اقبال به دلار در تردید طلا ۲۴ مهر ۱۹:۰۷ ۲۴ مهر ۱۹:۰۷

در نیم روز چهارشنبه قیمت هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش داشته و دوباره وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شده است. این در حالی است که آمار ها به نفع صعود طلا بود.

به گزارش اقتصادنیوز، تعویق محرک‌های مالی، نا اطمینانی انتخابات و تنش‌های احتمالی مرتبط به آن، قیمت اونس طلا را از آغاز هفته در بلاتکلیفی فرو برده است. به طوری که بازار مردد، یک روز در میان بین کانال 1800 و 1900 در رفت و آمد است.

امروز تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر اونس جهانی طلا با 5 دلار کاهش قیمت داشته است و بر روی 1895 دلار قرار گرفت البته در ادامه و پس از حدود دو ساعت نوسان پشت مرز 1900 دوباره به این کانال برگشت. تحلیل گران می گویند فعلا طلا تاب عبور پایدار از این مرز را ندارد زیرا با سد دلار روبرو است و دلاری قوی مانعی برای اقامت پایدار طلا در کانال 1900 است.

  بازار اما نسبت به دیروز با نوساناتی کمتر در جریان بوده، چنان که بالاترین قیمت هر اونس طلا 1903 دلار و پایین ترین آن 1889 دلار بوده است. تحلیل‌های فنی برای ساعات آینده تحلیل‌های فنی سایت Investing.com و Tradingview.com هر دو برای ساعات و روز آینده توصیه به فروش دارند.

نمودار طلا

در بازار‌های مرتبط، هر اونس نقره با افت 1.9 درصدی به 23 دلار و 82 سنت رسید، پلاتین با کاهش 0.3 درصدی بر روی  854.43 دلار قرار گرفت و پالادیوم با افت 0.4 درصدی به 23336 دلار رسید.

ادعا‌های بیکاری گره طلا به انتخابات را باز نکرد

کمرون الکساندر از ریفاینتیو متالز ریسرچ به رویترز گفت: هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم، اگر مشخص شود که دموکرات‌ها پیروز می‌شوند ، با توجه به اینکه هزینه برنامه ریزی کمک‌های مالی آنها بسیار بیشتر است، طلا ممکن به صورت روز افزون افزایش یابد، اما در حال حاضر بازار منتظر وضوح بیشتر در این زمینه است.  الکساندر گفت: اما تا آن زمان سرمایه‌گذاران بیشتر دلار را  به عنوان یک مقصد امن ترجیح خواهند داد.

مسائل حول و حوش انتخابات انتشار داده‌های  اقتصادی نسبتاً مهم را نیز عملاً بی‌اثر کرده است. ساعات پیش، وزارت کار گفت که 898 هزار آمریکایی در هفته گذشته برای اولین بار اعلام بیکاری کرده‌اند. این آمار نسبت به هفته پیش 53،000 نفر بیشتر بوده است. تحلیل‌گران اما انتظار داشتند این آمار نزولی شود. طبق پیش بینی  اجماعی اقتصاددانان انتظار می‌رفت که آمار ادعا‌های بیکاری اولین بار هفتگی به 810،000 برسد.  قیمت طلا اما به این داده‌‌ها که از پیش‌بینی‌ها بسیار بالاتر بوده‌اند هیچ واکنش صعودی‌نشان نداد. اتفاقات از این قبیل نشان می‌دهد قیمت طلا تا چه حد به انتخابات آمریکا گره خورده است. در حال حاضر به نظر می رسد طلا منتظر نتیجه انتخابات است تا آن روز شاید دلار بیشتر اقبال داشته باشد.گرچه برخی معامله گران باور دارند عدم قطعیت های موجود در جهان در بخش سیاسی و اقتصادی سکوی پرتاب طلا به سمت دو هزار دلار است. از نگاه این معامله گران، این پرتاب هم اکنون به تعوقی افتاده است اما شاید تا آخر سال میلادی انجام شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید