کد خبر: 249765
۰
۰
نسخه چاپی

هیچ دانش‌آموزی نباید بخاطر عدم دسترسی به اینترنت ازتحصیل بازبماند

به گزارش اقتصادآینده نیوز شهریار فتحی عصر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی راه‌های توسعه و تقویت شبکه اینترنت و مخابرات شهرستان بناب که با حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی بناب و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در عصر توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تکنولوژی، هیچ مرزی بر روی انسان‌ها بسته نخواهد بود؛ گفت: امروزه دسترسی آسان و سریع به اطلاعات یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر بویژه با همگانی شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند درخواست‌ها برای بهره‌مندی از اینترنت به شدت افزایش یافته است؛ افزود: امروز حتی در دورترین مناطق روستایی نیز داشتن شبکه اینترنت یکی از خواست‌های اساسی مردم محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همچنین با بیان اینکه دولت علیرغم تمامی مسائل و مشکلات ناشی از تحریم و غیره اقدامات قابل توجهی در راستای گسترش شبکه‌های ارتباطات و اطلاعات برداشته است، تصریح کرد: براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، در حال حاضر در شهرستان بناب تمامی زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه و تقویت شبکه اینترنت و مخابرات وجود دارد و تنها در مواردی باید تجهیزات خریداری و نصب شوند.

فتحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۶۸ مدرسه از ۷۱ مدرسه روستایی در حال حاضر به اینترنت دسترسی دارند و تلاش می‌شود تا مشکل اینترنت در تمامی روستاها برطرف شود تا هیچ دانش‌آموزی نداشته باشیم که به دلیل شرایط کرونا و نبود اینترنت از تحصیل باز بماند.

ضرورت احداث یک سایت جدید در منطقه شهرک صنعتی به منظور رفع مشکل اینترنت

این گزارش حاکی است، حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت احداث یک سایت جدید در منطقه شهرک صنعتی به منظور رفع مشکل اینترنت و مخابرات این منطقه تأکید و ابراز امیدواری کرد تا به زودی بناب سبزترین شهرستان کشور به لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت و مخابرات شود.

بنابراین گزارش، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه شبکه «های- وب» در شهرستان بناب از پوشش ۱۰۰ درصدی برخوردار است اما گاهاً به دلیل عدم آموزش صحیح مردم نمی‌توانند از این امکان بخوبی بهره ببرند.

محمد فرزاد ابراز امیدواری کرد با ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران مردم به راحتی بتوانند از اینترنت و خدمات ارتباطی در روستاها بهره‌مند شوند.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید