کد خبر: 249877
۰
۰
نسخه چاپی

۱۸ میلیون نفر کم سواد در کشور شناسایی شدند

به گزارش اقتصادآینده نیوز شاپور محمدزاده ظهر چهارشنبه در آئین معرفی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیا اینکه استان در حوزه سوادآموزی از استان‌های برتر و موفق است، افزود: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بر اساس سرشماری سال ۹۵ آمار قابل توجهی بی سواد در کشور وجود دارد که باید با کار جهادی در راستای ریشه کنی بی سوادی قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، آغاز سال تحصیلی جدید با ویژگی‌های خاص خود در ۱۵ شهریور ماه آغاز شد، اظهار کرد: به‌طور قطع آموزش حضوری کیفیت بیشتری دارد اما با توجه به شرایط کرونایی برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز دستورالعمل آموزشی تدوین و به استان‌های ابلاغ شد.

محمدزاده با بیان اینکه امروز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، در بالغ بر ۱۱۰ هزار مدرسه کشور آموزش مجازی جریان دارد خاطر نشان کرد: اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان و معلمان است و پس از آن تداوم آموزش مد نظر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: تهیه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش در مناطق مختلف امری کلیدی جهت برنامه ریزی آموزشی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: ۲۴ هزار نفر از آموزش دهنده‌های سوادآموزی پس از گذراندن دوره‌های دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

۲۷ درصد مناطق آذربایجان غربی به اینترنت دسترسی ندارند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: مسئولیت در نظام تعلیم و تربیت یک امانت الهی است و تلاش خواهم کرد تمامی تجربیات معلمی خود را برای ارتقا سطح شاخص‌های آموزشی و پرورشی در سراسر استان به کار گیرم.

مهین منافی با بیان اینکه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان استان به انواع آموزش تهیه شده است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط مرزی و کوهستانی استان، ۲۷ درصد مناطق استان به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند. گفت: با توجه به اینکه اکثر مدارس استان روستایی است، استفاده از روش‌های جایگزین همچون برگزاری جلسات رفع اشکال، ارائه جزوات و پک های آموزشی و استفاده از بستر شبکه‌های ملی در دستور کار قرار دارد.

منافی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی دانش آموزان استان از انواع مختلف آموزش برخوردار هستند؛ ادامه داد: پوشش تحصیلی استان آذربایجان غربی در پایه‌های میانی افزایش یافته است.

سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: گروه‌های آموزشی نقطه عطف تحول در نظام تعلیم و تربیت و تولید محتواست، لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جهش تولید تنها از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند ممکن خواهد بود و این مهم در سایه تقویت نظام تعلیم و تربیت محقق خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی استان، تعامل سازنده با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در دستور کار قرار خواهد داشت.

در این نشست میهن منافی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید