نیات واقفان مطابق با نیاز روز جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر با بیان اینکه به روز رسانی نیات واقفان مطابق با نیاز روز جامعه امری ضروری است گفت : ما نیازهای روز جامعه در شهرستان خمینی‌شهر را احصا کرده و آنها را در زمان ثبت موقوفات با واقفان در میان می‌گذاریم که البته تاثیرات خوبی را نیز داشته است.

نیات واقفان مطابق با نیاز روز جامعه

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن توکلی ضمن تبریک فرارسیدن دهه وقف اظهار داشت: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خدواند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آنها عطا می‌کند ،وی ادامه داد: وقف صدقه جاریه‌ای است که در بلند مدت اثرات مثبت دارد و منفعت آن به  عامه مردم می‌رسد و فقط منحصر به فقرا نیست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر با بیان اینکه وقف یکی از بهترین راهکارهای دین اسلام برای رفع نیازمندی‌های مسلمانان است، افزود: در حال حاضر مراکز موقوفه مذهبی،  آموزشی، درمانی، ورزشی، تفریحی و ... در کشور و به ویژه در استان اصفهان وجود دارد که میلیون‌ها نفر از آن بهره می‌برند ،وی با بیان اینکه احیای موقوفات در راستای اجرای امینانه نیت واقفان در شهرستان خمینی‌شهر مورد تاکید است، گفت: در این زمینه از ابتدای سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفته است.
توکلی تصریح کرد: از ابتدا تاکنون اغلب نیات واقفان شهرستان خمینی‌شهر برای امور مذهبی بوده است و این سنت پسندیده همچنان ادامه دارد.
وی گفت: البته باید توجه داشت که وقف برای نیازهای روز جامعه نیز که البته نیازها همان نیازهای گذشته است، اما تغییر شکل داده امری ضروری است و باید واقفان به آن توجه داشته باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر با تاکید بر این که زمان و مکان متغیر است و وقف باید متناسب بازمان و مکان باشد، افزود: به‌ طور مثال در گذشته موقوفاتی برای ساخت مسجد ایجادشده و مسجد نیز ساخته و مورد استفاده مردم قرارگرفته است اما این کافی نیست لذا باید نیات وقف در جامعه به‌روز رسانی شود.
وی  با ارج نهادن به نیت واقفان خطاب به آن‌ها گفت:  واقفان می‌توانند در راستای ایجاد سلامت جسمی و روانی در جامعه زمین‌هایی را برای ساخت بیمارستان، درمانگاه به‌خصوص در مناطق نیازمند به درمانگاه و بیمارستان وقف کنند.
توکلی تاکید کرد: ما نیازهای روز جامعه در شهرستان خمینی‌شهر را احصا کرده و آنها را در زمان ثبت موقوفات با واقفان در میان می‌گذاریم که البته تاثیرات خوبی را نیز داشته است ،وی در خصوص اجرای برنامه‌های دهه وقف در شهرستان خمینی‌شهر نیز ابراز داشت: در این زمینه همچون گذشته همه برنامه‌های ما تحت تاثیر تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا است، در سال‌های گذشته آئین‌های مختلفی را داشتیم که در سال جاری با توجه به شرایط موجود امکان برگزاری همه آنها وجود ندارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر ادامه داد: سعی داریم برنامه‌های مناسبی را در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ وقف اجرا کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید