رویکرد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در جامعه به تغییر نیاز دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید جانمراد موسوی روز سه شنبه در نشست با جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش افزود: نحوه و رویکرد اجرای فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و اجتماعی امروز جامعه در مقایسه با دهه‌های گذشته به تغییر هدفمند نیاز دارد.

وی توسعه تکنولوژی، تغییر جبهه فعالیت دشمن، شبه افکنی، تغییر نیازها و سرعت بالای انتشار مطالب را از عوامل اصلی تغییر در وضع فرهنگی جامعه بیان‌ و اضافه کرد: روش‌های سنتی و قدیمی نیازهای جوان امروز را تامین نمی‌کند و با وجود توسعه فناوری‌های نوین باید از این امکانات برای انجام اقدامات فرهنگی، دینی و آموزشی استفاده کرد.

وی ادامه ‌داد: دشمن با شبه افکنی و تخریب اعتقادات دینی، ملی و هویتی به دنبال تحقق برنامه‌های خود مثل براندازی نظام و تخریب نیروی انسانی کشور است که در مقابله با این تلاش دشمنان باید با برنامه‌ریزی راهبردی و نگاه جدید به جامعه در برابر دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی تنها مولفه قدرت برای پیروزی در برابر دشمن نیست، تصریح ‌کرد: دوران دفاع مقدس و نبرد در مقابل با داعش این موضوع را به صورت کامل نشان داد که با وجود تجهیزات نظامی اما نبود باورهای دینی محکم امکان پیروزی سخت شد.

به اعتقاد رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی برای نبرد با دشمن لازم بوده و رزمندگان اسلام را در برابر افراد منافق و ضدانقلاب، با ایمان و یقین به موفقیت رسیده‌اند.

وی یادآور شد: اعتقادات دینی وجه تمایز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با سایر این نیروها در کشورها دنیا به شمار می‌رود و در پیشرفت‌های آن‌ها موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش از روش‌های نوین و ابزارهای روز جامعه برای فعالیت‌های فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و آموزشی بهره گرفته است، خاطرنشان‌ کرد: شبکه‌های اجتماعی در خدمت این سازمان بوده و با تولید محتواهای چند رسانه‌ای خدمات به خانواده ارتش و عموم مردم می‌رسد.

حجت الاسلام موسوی، افزایش مهارت‌های ارتباطی و  به روز رسانی دانش روحانیون این نهاد را مهم  برشمرد و گفت: در شرایط فعلی مبلغان دینی و کارشناس مذهبی باید قدرت بیان و توان علمی خود را برای پاسخگویی به سوالات و شبه‌های دشمنان تقویت کنند و مسلح به سلاح معرفت و دانش شده و متناسب با نیاز جوانان سخن بگویند.

وی حضور همیشگی روحانیون در پادگان‌های نظامی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با کارکنان وظیفه، نظامی و خانواده‌ها و برنامه‌های فرهنگی روز را از برنامه‌های عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی بیان‌کرد و افزود: دیدار چهره به چهره با سربازان و نیروهای کادر و همچنین بازدید از مراکز مختلف عملیاتی و دیده بانی جز اقدامات این سازمان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری جلسات ملاقات عمومی برای پاسخگویی به نیازهای سربازان، مسئولان عقیدتی  سیاسی همراه با فرماندهی منطقه پدافند هوایی و فرمانده حفاظت اطلاعات این یگان از سایت‌های موشکی، یگان های عملیاتی و نظامی و بخش‌های مختلف تحت نظر منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور بازدید کرده و به مشکلات کارکنان رسیدگی می‌کنند.

این مقام مسئول در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تقویت امید به زندگی در بین جوانان یک مسئولیت غیرقابل انکار برای ناکارآمدسازی عملیات روانی دشمن است، خاطرنشان‌ کرد: رسیدگی به مشکلات فردی و خدمتی جوانان این یگان نظامی برای تقویت انگیزه در خدمت سربازی و امید به نظام جمهوری اسلامی و آرامش در زندگی آن‌ها انجام می‌شود که این افراد با مراجعه به مسئولیت سازمان عقیدتی و سیاسی و طرح مشکل تا حد امکان خدمات می‌گیرند.

۴۰ سال پیش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب و تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس شد.

24 مهرماه سالروز تاسیس این سازمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به این مناسبت یک هفته را به عنوان هفته نکوداشت خدمات سازمان عقیدتی  سیاسی نامگذاری کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید