۹۶ میلیارد تومان برای اماکن ورزشی شهرستان‌های اصفهان اختصاص یافت

سید محمد طباطبایی  شامگاه روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن کتابخانه مرکزی اصفهان افزود: توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان‌ها به رشد ورزش در مناطق مختلف منجر خواهد شد و بر همین اساس پس از رصد میدانی از مجموعه‌های در حال ساخت در شهرها و روستاها با هماهنگی و همفکری با فرمانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان فنی مبالغ گوناگونی تخصیص پیدا کرد تا به اتمام پروژه‌ها تا پایان سال مالی منجر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان یکی از ضروریات ورزش استان را استعدادیابی، استعدادپروری و نخبه پروری در شهرستان‌ها دانست و اظهارداشت: در همین راستا آمایش ورزش در شهرستان‌ها انجام شده و از سوی دیگر برنامه ویژه‌ای برای رشته‌های المپیکی اتخاذ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شورای راهبردی ورزش در این اداره کل تشکیل شده و این شورا برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را دنبال می‌کند و در پی آن بازدیدهای میدانی از زیرساخت‌ها و سخت افزارهای موجود در استان و میزان نیروهای انسانی انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه برخورداری از یک چشم انداز و در امتداد آن داشتن برنامه برای رسیدن به اهداف از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: برنامه پیشنهادی جامع در ورزش تصویب شده و برمبنای آن برای امور مختلف از بحران کرونا و توسعه همگانی ورزش و افزایش فعالیت‌های جسمی حرکتی گرفته تا باشگاه های ورزشی و ورزشگاه قهرمانی برنامه ریزی شده است.

طباطبایی تصریح کرد: هفته آینده سومین جلسه شورای راهبردی برگزار می‌شود و پس از آن برنامه‌هایی که روی کاغذ نوشته شده به صورت عملیاتی پیاده سازی می‌شود تا نقاط ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم و پس از رفع نقاط ضعف برای بهبود اوضاع تلاش کنیم.

وی با تاکید بر تغییر راهبرد در صورت بروز مشکلات و حرکت به سمت فعالیت‌های مثبت و سودمند گفت: در همین راستا فعالیت‌های باشگاه‌های حرفه‌ای و هیات‌های ورزشی در استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان درباره ورزشگاه تختی اصفهان و لزوم بازسازی آن گفت: این مجموعه متعلق به اوقاف است و ما اجاره بها را به صورت سالانه می‌پردازیم و از آن جایی که زمین چمن آن به مزایده گذاشته شد پس از برنده شدن شخص مربوطه از او خواستیم که زمین را به هیات فوتبال استان واگذار کند تا این هیات بتواند از ابزار لازم در توسعه فوتبال استفاده کند.

طباطبایی این ورزشگاه را از گنجینه‌های ورزشی اصفهان برشمرد و افزود: بهسازی و نوسازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی دیگر ضلع شمالی این ورزشگاه برای احداث ساختمان امور مشترک هیات‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.
وی درباره پیست دوچرخه سواری ورزشگاه نقش جهان تصریح کرد: این مجموعه از ردیف‌های ملی و از شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی استفاده می‌کرد و اما به نظر می‌رسد با وجود اینکه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته بدلیل گذر زمان باید دوباره بهسازی و ترمیم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان به ضرورت بازسازی و بهسازی اماکن ورزشی اشاره کرد و افزود: از آنجا که در اماکن ورزشی بصورت استیجاری در اختیار باشگاه بخش خصوصی قرار دارد باید پس از پایان اجاره نسبت به بهسازی و نوسازی آن اقدام شود اگرچه نبود اعتبارات تخصیصی برای مباحث ترمیمی و نوسازی مشکلات فراوانی را برای اماکن و زیرساخت‌های ورزشی به وجود می‌آورد.

کاهش درآمد در اداره کل ورزش و جوانان به دنبال شیوع کرونا

طباطبایی به کاهش شدید درآمدهای اداره کل ورزش و جوانان به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: درآمد حاصل در این مدت ۱۵۰ میلیون تومان بوده است در صورتی که هزینه نگهداری اماکن ورزشی بیش از یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصمیم گیری در ستاد استانی کرونا فعالیت های باشگاه‌های ورزشی به جز استخرها با ظرفیت ۵۰ درصد از امروز از سرگرفته شد گفت: امیدواریم شرایط عمومی به صورت عادی برگردد و شاهد رونق دوباره ورزش باشیم.
وی باشگاه‌های حرفه‌ای استان اصفهان شامل سپاهان و ذوب‌آهن را نقاط قوت ورزش استان نامید و اظهارداشت: هر زمان این مجموعه‌ها به خوبی کار کرده‌اند ورزش استان بهبود پیدا کرده و در مواقعی که با ضعف روبه‌رو بوده‌اند ورزش استان نیز با افول روبرو بوده است.

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی
طباطبایی درباره حمایت از ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک و پارالمپیک دارند خاطرنشان کرد: بر این اساس قرار شده برنامه‌های با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک برگزار شود که این برنامه یا هفته آینده و یا پایان آبان ماه خواهد بود و مبلغ ۲ میلیارد ریال نیز برای اختصاص به ۲۳ ورزشکاری که شانس حضور در المپیک و المپیک دارند اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان درباره انتخابات اخیر هیات فوتبال گفت: خوشحالیم علی طاهری که یک فرد فوتبالی و ورزشی است در رای این هیات قرار دارد و ما حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: رییس هیات نیز باید بر مبنای توسعه این رشته گام بردارد و برنامه چهارساله را تدوین و آن را معرفی کند و از سوی دیگر ایجاد شورای راهبردی فوتبال در اصفهان مورد نیاز است تا سیاست‌های کلان عنوان شود و در کنار آن حضور فیزیکی رییس هیات در هیات، توجه به پیشکسوتان و رسانه از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در این نشست گفت: شناسایی مشکلات جوانان از اولویت‌های این معاونت به شمار می‌رود و درصدد هستیم که ستاد ساماندهی امور جوانان را تشکیل دهیم تا وحدت رویه در طرح‌ها و در نقاط مختلف شکل گیرد و مشارکت‌های اجتماعی و داوطلبانه افزایش پیدا کند.

عباس مرادیان با بیان اینکه نگاه عدالت محور بین ورزش و امور جوانان در اداره کل وجود دارد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تعامل با دیگر دستگاه‌ها را برای ارتقای فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد امور جوانان در دستور کار قرار داده‌ایم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای بهبود اوضاع و مشارکت جوانان در بخش‌های مورد نیاز گام برداریم.
وی با بیان اینکه خانه‌های جوان در راستای توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان احداث می‌شوند گفت: امیدواریم تا پایان امسال یا تیرماه سال آینده شاهد افزایش آن‌ها باشیم.

فعالیت ۲۳۹ سمن جوانان در اصفهان
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان این اداره کل را ۲۳۹ مورد اعلام کرد و افزود: این میزان تا سال ۱۴۰۰ باید به ۲۴۰ مورد برسد که البته از برنامه جلو هستیم.

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در این نشست اظهارداشت: رسالت ما در این نهاد افزایش سلامت و نشاط و همچنین توسعه ورزش در بین خانواده‌هاست و بر همین اساس کارگروه‌های مختلف اقتصادی استعدادیابی، نخبه پروری و باشگاه‌های خصوصی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

نرگس قدوسی با اشاره به کمبود بودجه و حامیان مالی در ورزش بانوان ادامه داد: امیدواریم با رشد اقتصادی شاهد تعامل بیشتر دیگر نهادها در راستای ارتقای ورزش بانوان و کمک به ورزشکاران باشیم.

وی درباره ورزش در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته با نهادهایی مانند شهرداری در راستای استفاده از فضای پارک‌ها و باغ بانوان و از سوی دیگر فضای مجازی برای برگزاری دوره ها و کارگاه ها تلاش شده است.

اجرای طرح فراگیر ورزش خانگی در اصفهان

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه توسعه ورزش در بین خانواده‌ها به ویژه بانوان و سالمندان از جنبه ورزش همگانی از اولویت های این نهاد محسوب می شود گفت: قصد داریم در قالب طرح با عنوان Home gym (سالن ورزش خانگی) فعالیت‌های آغاز کنیم که خود خانواده ها بتوانند بدون خروج از منزل و با حداقل امکانات و بدون صرف هزینه نشاط و شادابی و ورزش را به خانه خود بیاورند و تمرینات مستمر ورزشی داشته باشند.

همچنین در این نشست مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی ۴۸۴ برنامه در استان برگزار می‌شود.

گلنار حسینی ادامه داد: ۲۶ برنامه از تعداد نامبرده به صورت شاخص هستند که در ۲۴ شهرستان استان اصفهان برگزار خواهند شد.

در پایان این نشست از اصغر قلندری پیشکسوت عرصه ورزش و رسانه تجلیل شد.

۹۶ میلیارد تومان برای اماکن ورزشی شهرستان‌های اصفهان اختصاص یافت

هر ساله از ۲۶ مهر ماه، هفته تربیت بدنی و ورزش در کشور آغاز می‌شود که طی یک هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در اقصی نقاط کشور به اجرا در می‌آید.

حدود ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید