آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه برگزار شد.

آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان مبارکه، طی حکمی از سوی مهندس مهرداد مراد مند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، کسری  بابایی  به عنوان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مبارکه  منصوب و از خدمات کیومرث خاکی مدیر سابق قدردانی به عمل آمد. 
مهندس اصغرهدایت فرماندار شهرستان مبارکه در این جلسه گفت : شهرستان مبارکه با وجودظرفیت ومولفه های مناسب تولیدات کشاورزی وتوسعه این بخش به عنوان یکی از پیشران های توسعه ،متناسب با میزان سطح اراضی کشاورزی وسهم آن درتولید استان به توسعه کشت های گلخانه ای توجه نشده و ضرورت دارد دراین عرصه توجه ویژه ای انجام پذیرد.
وی با بیان مزایای توسعه ی کشت های گلخانه ای تصریح کرد : توجه ویژه به این بخش ،  علاوه بر توسعه اقتصاد کشاورزی ، در بهره وری آب و نهاده های کشاورزی نیز موثر بوده و موجب افزایش اشتغال وتحقق جهش تولید می گردد .
فرماندار مبارکه در ادامه از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست کرد ، با حمایت و در اختیار گذاشتن تسهیلات و وام های کم بهره به متقاضیان ، به توسعه ی این بخش از کشاورزی کمک کنند.
اصغر هدایت همچنین با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی و منابع ملی در شهرستان ،حساسیت ویژه ای برای ما دارد تاکید کرد : نباید با کوتاهی مسئولان ، انگیزه ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای افراد، بالا  برود ولازم است شوراها ، دهیاری ها وشهرداری ها نیز با حمایت و پشتیبانی،همکاری لازم راباجهادکشاورزی درجلوگیری ازتخریب اراضی حاصلخیز شهرستان رابعمل آورند ، وی در پایان به مسئولان سازمان جهاد کشاورزی پیشنهادنمود :  در ازای پرداخت خسارت های ناچیز به کشاورزان ، این هزینه صرف انجام پروژه های ماندگاری مانند تجهیز و نوسازی سیستم های نوین آبیاری و احیای قنوات  شود تا بهره و سود آن به خود کشاورزان بازگردد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید