کد خبر: 250381
۰
۰
نسخه چاپی

احداث بزرگترین مجتمع تجاری ، تفریحی ، فرهنگی و ورزشی بخش خصوصی در کمال شهر تصویب شد

احداث بزرگترین مجتمع تجاری ، تفریحی ، فرهنگی و ورزشی بخش خصوصی در کمال شهر تصویب شد

البرز-فراهانی-اقتصادآینده:

احداث بزرگترین مجتمع تجاری ، تفریحی ، فرهنگی و ورزشی بخش خصوصی در کمال شهر تصویب شد
در جلسه شورای اسلامی کمال شهر که با حضور اعضای شورای اسلامی ، شهردار و معاونین شهرداری با هدف بررسی لوایح و توافق ملک آقای ملکی  و احداث بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی درصحن علنی شورا برگزار شد ، شاهد رخدادهای بسیار مطلوب و برجسته ای در کمالشهر خواهیم بود.
شهردار کمال شهر در حاشیه این جلسه اعلام این نوید که توافقات لازم با سرمایه گذاران محترم درخصوص پروژه بزرگ فرهنگی ورزشی و ... در کمالشهر پذیرفته، گفت : هدف اصلی ما از برگزرای این جلسه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهر بود چرا که متاسفانه تا کنون مجتمع یا پروژه ای عظیم که در خور شان شهر و شهروندان  باشد داشته باشد دراین شهر نداشتیم .
ناصری مقبل تصریح کرد : این پروژه در شهرستان کرج تک بوده و از هر نظر به منفعت شهر و شهروندان خواهد بود ، البته این نگته حائز اهمیت است که شهرداری به تنهایی قادر به احداث بناها و طرح های بزرگ در شهر نیست  که در این راستا مدیریت شهری از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت انجام پروژه ای که به نفع شهر و شهروندان می باشد استقبال خواهد کرد و با تمام قوا در پشیبرد اهداف  و آبادانی شهر تلاش خواهیم کرد.
وی افزود : در سالهای گذشته متاسفانه در بخش خصوصی ضعیف عمل شده و سرمایه گذاران موفق به همکاری با شهرداری نشده اند و به هر بهانه ای موانعی باعث شده که آنها تمایلی به همکاری با مدیریت شهری نداشته باشند و سرمایه خود را در شهری دیگر سرمایه گذاری کنند. 
شهردار کمال شهر تاکید کرد : کمالشهر باید صاحب مجتمع و یا پروژه هایی عظیم باشد که نشانگر نماد شهر باشد و به نحوی شناسنامه شهر نامیده شود  .
شهردار در گفتگویی اختصاصی با خبر نگار ما در خصوص پروژه مطرح شده در صحن شورا گفت : مساحت این پروژه 35 هزار متر است که 17 هزار متر آن مجتمع تجاری و ایجاد  فضای سبز قابل استفاده برای عموم مردم در نیمی از سطح اشغال ، بام سبز در تمام پروژه ، ایجاد پردیس سینمای جهان ، ایجاد سالن آمفی تئاتر ، ایجاد سالنهای ورزشی سرپوشیده جهت  ورزشهای سالنی، ایجاد تالار های پذیرایی و تعداد قابل توجهی پارکینگ و ... ازویژگی های این پروژه است.  
وی تاکید کرد : طرح معماری که برای این پروژه تهیه شده در ایران کم نظیر است .طرح معماری اسلامی و باغ ایرانی  در پروژه رعایت شده که در نوع خود بی نظیر است .
وی با اشاره به بحث سرمایه گذاری گفت : اعتباری حدود 500 الی 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و احداث و بهره برداری طبق برنامه ریزی انجام شده که طی چهار سال انجام خواهد شد .
ناصری مقبل خاطر نشان کرد : با احداث این پروژه برای حدود 700 نفربصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می شود و همچنین حدود 109 صنف از تامین نیازهای این پروژه برخوردار می شوند و با افتتاح این پروژه عظیم شاهد رونق اقتصادی کاملا محسوسی در کمالشهر خواهیم بود.
وی با اشاره به نکته مهم این پروژه گفت : در ضلع شمال پروژه ، پیشنهاد باغ شهر داده شده و حسن ویژه این پروژه این است که کاربری قبلی صنعتی بوده و اکنون که تغییر کاربری داده شده ، قطعا به نفع محیط زیست کمالشهر خواهد .بود.
ناصری مقبل ادامه داد : خبر خوب دیگر اینکه مقرر گردیده نوار بافت فرسوده ای که در ظلع شمالی کمالشهر قرار گرفته ، توسط همین سرمایه گذاراحیاء و باز آفرینی شود . 
شهردار در ادامه افزود:شهرداری حدود هفت ماه است که جلسات متعددی با شخص سرمایه گذار و کمیسیون های مختلف شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار کرده که خوشبختانه امروز منجر به این نتیجه مطلوب شد و این پروژه با  اکثریت آرا تصویب گردید . 
شهردار گفت : انتظار بنده و درخواستم از استاندار محترم ،  فرماندار محترم وهمچنین معاون استاندار جناب آقای درویش پور این است که یاری رسان  ما باشند ، که این پروژه هر چه سریعتر در جریان بیفتد و همچنین زمینه جذب سرمایه گذاران دیگر هم در کمالشهر فراهم گردد . 

در این جلسه اعضای موافق و مخالف نیز نظرات خود را بیان کردند . 
به گزارش خبر نگار ما از صحن علنی شورای اسلامی جای بسی سوال و تفکر است چرا پروژه ای با این وسعت چشمگیر که هم زمین و هم اعتبار آن از بخش خصوصی تامین می شود و از هر نظر به نفع شهر و شهروندان است ، شهری که تاکنون سالن سینما ، تاتر ، مجتمع تجاری ، پارکینگ و غیره به خود ندیده و از سویی با توجه به مشکلات عمده شهروندان که برخی برای نان شب خود نیز محتاج هستند وجوانان بیکار شهر ، حدود 700 نفر شاغل میشوند و تا سالهای سال می توانند اشتغال داشته باشند و با درنظر گرفتن اینکه با این پروژه کمالشهر صاحب نمادی خواص  یاشناسنامه ای خواص می گردد،  با اکثریت آرا رای نیاورد ، مگر نه اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم و از دل مردم هستند و برای رفع مشکلات باید بکوشند و دوشادوش کنار مردم باشند .

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید