نفرات برتر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

جایزه "سیفژ در بخش بین الملل" جشنواره به فیلم فریتزی از کشور آلمان به کارگردانی رائف کوکوال و ماتیاس برون اعطا شد.

جایزه "فیلم‌ کوتاه پویانمایی" در بخش بین الملل به فیلم قدم یازدهم به کارگردانی مریم کشکولی نیا اعطا شد.

جایزه معرفی برنده "فیلم کوتاه داستانی در بخش بین الملل" به فیلم روزه تابستانی به کارگردانی عبدنور زیان اعطا شد.

جایزه دستاورد هنری "فیلم‌های بلند سینمایی در بخش بین الملل" به فیلم لوپتو به کارگردانی عباس عسگری، جایزه بخش بهترین بازیگر این بخش به فیلم خورشید به بازیگری روح الله زمانی و جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم آن سوی رودخانه به آرویند سیواکومارون اعطا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخاری جایزه بخش "بهترین کارگردانی بخش بین الملل" به فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی اعطا شد که جایزه خود را به جامعه حوزه سلامت و پرستاران و پزشکان تقدیم کرد.

پروانه  زرین و جایزه بهترین فیلم در بخش بین الملل و فیلم‌های بلند سینمایی به فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و امیر بنان و جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین الملل به فریدون نجفی برای فیلم بچه گرگ‌های دره سیب اعطا شد.

پروانه زرین "هیات داوران کودک و نوجوان در بخش بین الملل" به فیلم فریتزی به کارگردانی رائف کوکوال اعطا شد.

دیپلم افتخار بخش "کرونا روایت" به فیلم ملاقات آخر به کارگردانی محمد مهدی فکریان اعطا شد.

جایزه ویژه "دبیر جشنواره" به حسین قناعت برای فیلم سلفی با رستم، رقیه توکلی برای کارگردانی فیلم سینمایی مهران و محمد حسین صادقی برای تهیه و تولید فیلم پویانمایی لوپتو اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم بخش "وب سری" به علی درخشی کارگردان مجموعه کووید ۱۹ اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخار و جایزه بخش "فیلم‌های کوتاه پویانمایی" به موضوع پیوند با طبیعت و دوستی با حیوانات بر تکنیک خلاقانه به مریم کشکولی نیا کارگردان فیلم قدم یازدهم اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخاری "فیلم کوتاه داستانی" به رضا نجاتی کارگردان فیلم شوفر اهدا شد.

به دلیل توجه به حق آموزش، پروانه زرین "فیلم بلند داستانی" به محمد صالحی نژاد کارگردان فیلم پیله و پروانه اهدا شد.

دوربین طلایی و جایزه ویژه یونیسف در بخش فیلم‌های بلند و کوتاه و پویا نمایی به دلیل پرداختن به موضوع مهم کودکان کار به کارگردان پویا حیدری اوره به فیلم بعد ازاتفاق اهدا شد.

پروانه زرین "بهترین دستاورد فنی و هنری در بخش سینمای ایران" به کیوان مقدم طراح صحنه فیلم سینمایی خورشید اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخاری بخش "بهترین بازیگر" به  دلیل بازی صمیمانه و باورپذیر به محمدرضا عالی ور فیلم بچه گرگ‌های دره سیب اهدا شد.

به دلیل نگاه انسانی و توجه ویژه به آرامش و زندگی صلح آمیز کودکان پروانه زرین "بهترین فیلمنامه" به فریدون نجفی فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم سینمایی بچه گرگ‌های دره سیب اهدا شد.

جایزه هیات داوران "زاون قوکاسیان" به دلیل نگاهی متفاوت و اثرگذار به زندگی کودکان کار و نقش آموزش در زندگی آن‌ها پروانه زرین به فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی اهدا شد.

به دلیل نگاه قدرشناسانه به دوران دفاع مقدس پروانه زرین و دیپلم افتخاری "شهید بهنام محمدی" به رقیه توکلی کارگردان فیلم سینمایی مهران اهدا شد.

به دلیل توجه به امنیت کودکان بدون نظر گرفتن ملیت، رنگ و نژاد پروانه زرین "بهترین کارگردان" به مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی خورشید اهدا شد.

به دلیل توجه به استقلال هویتی کودکان و احترام به حریم خصوصی کودکان پروانه زرین "بهترین فیلم" به مجید برزگر تهیه کننده فیلم سینمایی بچه گرگ‌های دره سیب اهدا شد.

به دلیل توجه ویژه به اهمیت شادابی و طراوت کودکان "جایزه ویژه هیات داوران" به مهین جواهریان کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی بعله اهدا شد.

پروانه زرین و دیپلم افتخاری "هیات داوران برای بخش کودکان و نوجوانان" به فیلم بازیگوش‌ها به کارگردانی نادره ترکمانی اهدا شد.

درجه توسعه فرهنگی هر ملت با میزان تولیدات سینمایی آن شناخته می‌شود

رییس سازمان سینمایی کشور در این آیین گفت: درجه توسعه فرهنگی هر ملت میزان تولیدات سینمایی آن کشور است زیرا نشان می‌دهد چه اندازه به آینده و ساخت فرهنگی توجه دارند.

حسین انتظامی از دست اندرکاران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قدردانی و تصریح کرد: به جای آنکه امسال جشنواره را تعطیل کنند با برگزاری جشنواره سینما را زنده نگه داشتند و حجم کارها به لحاظ کمی و کیفی قابل توجه بود.

امسال شکل جدیدی از جشنواره کودک برگزار شد

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: برای رسیدن به این نقطه تردید و هراس و دوراهی فراوانی داشتیم مسیری باید می‌پیمودیم که کسی تجربه نکرده بود.

علیرضا تابش افزود: جمع بزرگی از کودکان توانستند در جشنواره حضور مجازی داشته و تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان در این دوره شرکت کردند همچنین در زمان شیوع کرونا توانستیم شکل جدیدی از جشنواره را برگزار و تجارب جدید کسب کنیم.

 وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم فاصله میان نگاه بزرگسالان و کودکان از آنچه هست را کمتر کنند، داروی سراسر کودکان در این دوره و افزایش داوران باعث شگفتی نگاه ما از صنعت تصویر شد.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: با انفعال و تسلیم در برابر کرونا می‌توانستیم جشنواره را تعطیل کنیم اما وظیفه خود دانستیم که نشان دهیم سینما زنده است و در کنار قهرمانان سلامت ایستاده‌ایم.

به گفته وی، ۲ چالش من "نقش اول" و "به نظر من" که با همراهی هوشنگ مرادی کرمانی و ایرج طهماسیب آغاز شده به دلیل استقابل قابل توجه ادامه خواهد داشت تا شعار جشنواره امتداد یابد.

جشنواره فیلم‌های کودکان زمینه نشاط و شادابی را به وجود آورد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با ارسال پیام به اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد: اوج خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل را در اصفهان شاهدیم خوشبختانه امروز همه خانه‌های اصفهان و کشور فیلم‌های جشنواره را تماشا کردند و در تمامی خیابان‌های شهر اصفهان شاهد تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه بودیم.

به گفته علیرضا نصر اصفهانی، خوشبختانه زمینه نشاط و شادابی جوانان ونوجوانان و خانواده‌ها با برگزاری جشنواره فراهم شد.

شهردار اصفهان با ارسال پیامی به این رویداد فرهنگی تصریح کرد: خرسندم در اختتامیه این برنامه در جمع کودکان بیمار در اتاق‌های بیمارستان کودکان امام حسین(ع) حضور دارم و شاهد شادی و نشاط آن‌ها با دیدن فیلم‌های جشنواره کودک بودم.

قدرت اله نوروزی ضمن قدردانی از کادر درمان بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: کادر درمان این بیمارستان در شرایط کرونایی به درمان و شادی کودکان فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیار خرسندم در این شرایط سخت کرونایی پیام جشنواره که زندگی جاریست در همه جا محقق شد و حتی کودکان در بنت شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان از این فرصت استفاده کردند که جای خوشحالی بود.سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان در ۲  بخش "مسابقه سینمای ایران" و "مسابقه سینمای بین‌الملل" برگزار شد.

همچنین ۱۰۷ فیلم بخش‌های مختلف جشنواره در ۶ روز در سه پلتفرم: "نماوا"، "فیلیمو" و "تیوا" بر اساس جدول برنامه‌ها به نمایش در آمد.

نمایش برنامه‌های مجازی (پروانه شو- اصفهان، نشست‌های خبری صاحبان آثار، بزرگداشت‌ها، افتتاحیه و اختتامیه) در ایام جشنواره، از طریق پلتفرم "تیوا" قابل دسترس بوده است.

همه گیری کرونا موجب شد تا این بار به جای آنکه کودکان و نوجوانان به سینما بروند و پای تماشای فیلم های جشنواره بنشینند، سینما به خانه آنها برود و با شعار "هرخانه یک سینما، هر کودک یک داور"، داورانی به شمار همه کودکان و نوجوانان ایرانی، آثار ارسالی به این رویداد بین المللی را تماشا و امتیازدهی کنند.

شیوع ویروس کرونا در ایران و به ویژه اصفهان، موجب شد تا هنرمندان، اهالی رسانه، داوران داخلی و بین المللی در این دوره، به اصفهان سفر نکنند و برهمین اساس، داوری بخش بین الملل جشنواره به صورت برخط برگزار شد.

منبع: ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید