کد خبر: 250749
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت آموزش و تبیین موضوع پدافند غیرعامل در جامعه

به گزارش اقتصادآینده نیوز سیدسعید شاهرخی ظهر دوشنبه در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافند غیرعامل استان‌ها که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، که به صورت ویدئو کنفرانس نیز برگزار شد، گفت: تلاش‌های شورای پدافند غیر عامل استان همدان در حوزه‌های مختلف، قابل تقدیر و تشکر است.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر بررسی برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی با مسئولیت اعضای شواری پدافند غیر عامل استان، عملکرد سازمان پدافند غیر عامل استان در یک سال اخیر رضایت بخش است.

شاهرخی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل استان همدان با برگزاری کارگروه‌های تخصصی خود در ۳۲ جلسه توانسته رتبه سوم را در کشور به دست آورد، گفت: یکی از نیازهای مبرم و مهم سازمان پدافند غیر عامل استان همدان، آموزش است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه باید اعضای شورای پدافند غیر عامل استان همدان در حوزه فرهنگ‌سازی و جا انداختن این مهم در بین مردم با برنامه‌ریزی عمل کنند، گفت: یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در توجه به اهمیت سازمان پدافند غیر عامل، برگزاری دوره‌های آموزشی است.

استاندار همدان ادامه داد: سازمان پدافند غیر عامل استان همدان توانسته با برگزاری یک‌صد و ۷۴ دوره آموزشی، در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را کسب کند.

شاهرخی افزود: برگزار کردن رزمایش‌های پی‌درپی به صورت مستند در مراکز کلیدی نیز یکی دیگر از راه‌های فرهنگ‌سازی و آموزشی توسط سازمان پدافند غیر عامل استان همدان است.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری رزمایش‌های منظم می‌توان عملکرد نیروها، نحوه خدمات رسانی و همچنین وسایل مورد نیاز سازمان پدافند غیر عامل استان همدان را مشخص کرد، گفت: استان همدان توانسته با برگزاری ۷۲ رزمایش، رتبه سوم کشوری را در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ را بعد از استان‌های تهران و هرمزگان کسب کند.

شاهرخی گفت: سازمان پدافند غیر عامل استان همدان با توجه به حجم برنامه‌هایی که در دستور کار دارد، به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت کند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید