کد خبر: 250760
۰
۰
نسخه چاپی

نرخ زکات دریافتی از مودیان قمی ۳۴ درصد رشد کرد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام (ره) قم، سید ابراهیم موسوی اظهار داشت: از این رقم نزدیک به ۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال زکات واجب، بیش از ۲۴ میلیون و ۷۴۳ هزار ریال زکات مستحب و حدود ۱۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال نیز زکات فطره و کفارات است.

وی افزود: ۴۸۰ میلیون ریال از وجوه زکات، صرف امور عمرانی و ۴۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال نیز برای معیشت نیازمندان و رفع مشکل های فقیران هزینه شده است.

مشارکت قمی ها در شور نیکوکاری ۲۸۳ درصد افزایش یافت

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام قم نیز گفت: برغم شیوع ویروس کرونا و برپا نبودن پایگاه های سطح شهر و تعطیلی مدارس، قمی ها امسال ۶۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری اهدا کردند که نسبت به سال گذشته ۲۸۳ درصد رشد داشته است.

 سید محمد رضا میره ای با اشاره به اینکه این جشن همه ساله در آستانه سال تحصیلی با هدف تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود یادآور شد: این برنامه امسال با عنوان شور عاطفه ها از روز ۲۲ شهریورماه تا ۱۱ مهرماه در بیش از ۱۰ پایگاه ثابت و اداره های تابعه و ۵۰ مرکز نیکوکاری جمع آوری و پرداخت های نقدی مردم و خیران نیکوکار از طریق درگاه های بانکی و سامانه های الکترونیکی و اینترنتی به صورت غیر حضوری انجام شد.

وی با بیان اینکه ارزش مجموع کمک‌های مردمی در شور عاطفه ها ۶۰ میلیارد ریال بوده است گفت: از این مبلغ ۵۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک نقدی و مابقی کمک‌های غیر نقدی شامل امکانات آموزش غیرحضوری و لوازم التحریر به ارزش ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

معاون کمیته امداد قم تصریح کرد: کمک‌های مردم نیک اندیش در شور عاطفه‌ها، در اسرع وقت در اختیار دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان قرار گرفت تا مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشته باشند. 

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید