کد خبر: 250762
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری جشنواره فرهنگی لاله‌های روشن در ۴۰ هزار مدرسه

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا کاظمی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید فهمیده که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شهید فهمیده اسطوره‌ای عینی برای نسل جوان و نوجوان کشور است.

وی با تسلیت فوت پدر و مادر شهید فهمیده بیان کرد: حماسه این شهید بزرگوار باید به عنوان چراغ راهی برای دانش‌آموزان تبیین شود تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده منتقل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: الگوسازی برای دانش‌آموزان کشور امری لازم و ضروری است و شهید محمدحسین فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور بهترین الگوی تربیتی برای این نسل هستند.

وی تصریح کرد: یادواره شهید فهمیده عصر پنجشنبه هفته جاری در بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار می‌شود و همزمان با آن ۴۰ هزار جشنواره فرهنگی لاله‌های روشن در ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت بسیج دانش‌آموزی با همراهی سپاه در تمامی استان‌ها اجرایی خواهد شد، گفت: به خاطر شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر این برنامه‌ها در بستر مجاز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه شاد بستر اجرای برنامه‌های بزرگداشت بسیج دانش‌آموزی است، اظهار کرد: شاد بستری برای تبیین و نمایش ایثار و ازخودگذشتگی شهدای دانش‌آموز است که با سنی کم اما اراده و ایمانی راسخ برای حفظ دین و کشور خود به پا خواستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به صورت روزانه مطالب متنوعی درباره شهدای دانش‌آموز و همچنین شهید قاسم سلیمانی به صورت پوستر، دل نوشته، وصیت‌نامه و زندگینامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش‌آموزان در بستر شاد بارگذاری خواهد شد.

وی در پایان متذکر شد: اگرچه برنامه‌های امسال به دلیل شیوع کرونا نسبت به سال قبل تفاوت خواهد داشت اما قطعاً از عمق و تأثیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید