کد خبر: 250763
۰
۰
نسخه چاپی

اماکن اقامتی و گردشگری اردبیل به مدت ۴روز به روی مسافران بسته شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز مسعود امامی یگانه عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اردبیل با اشاره به تعطیلی به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در هفته آینده با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی همشهریان و مسافرین محدودیت چهار روزه در پذیرایی از گردشگران و مسافرین در اماکن گردشگری و اقامتی شهرستان ایجاد می‌شود.

وی وجود مسافرت‌های بی مورد را دلیل ایجاد وضعیت قرمز در اردبیل عنوان کرد و گفت: متأسفانه در روزهای تعطیل علی رغم اعلام وضعیت قرمز کرونا در اردبیل شاهد حضور خودروهای مسافرین با پلاک‌های خارج از استان هستیم که نگرانی کادر درمان را دوچندان می‌کند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل از روز دوشنبه هفته آینده و به مدت ۴ روز پذیرای مسافرین نخواهد بود افزود: این محدودیت‌ها شامل شهروندان شهرستان‌های داخل استان نیز خواهد بود تا از تجمع به نحوی جلوگیری شود.

امامی یگانه به شروع برپایی مجالس عروسی در اردبیل اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد برگزاری مراسم عروسی در منازل هستیم که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بعد از پایان این مراسم مراجعین دارای علائم کرونا از بین شرکت کنندگان را داریم.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم شهروندان مجالس عروس خود را در ۳۰ درصد ظرفیت تالارها که دارای ارتفاع سقف مناسب و نیز تهویه کافی دارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تحت نظارت مرکز بهداشت شهرستان اردبیل برگزار کنند و از راه انداختن کارناوال‌های عروسی در شهر جددا خودداری شود.

فرماندار اردبیل همچنین از صاحبان مجالس عزا نیز خواست از برگزاری مراسم یادبود در منازل خودداری و در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی نسبت به ادای احترام به خانواده معزی اقدام کرده و از تجمع جلوگیری کنند تا بتوانیم بر مقابله با شیوع هرچه بیشتر این بیماری موفق شویم.

امامی یگانه خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و دستگاه‌های دولتی و مراکز خدماتی الزامی بوده و طبق دستورات صادر شده نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه شود.

اماکن اقامتی و گردشگری اردبیل به مدت ۴روز به روی مسافران بسته شد

گفتنی است در پایان این جلسه از خدمات «عمران خسروی» رئیس سابق مرکز بهداشت شهرستان توسط فرماندار اردبیل تجلیل شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید