کد خبر: 253274
۰
۰
نسخه چاپی

پیشگیری نکنیم زمستان سیاه در پیش خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: نگرانی از تشدید وضعیت شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلاها در استان و رخداد فاجعه سیاه وجود دارد لذا هرچه سریع‌تر جلسه شورای تأمین استان باید با فوریت تشکیل شود.

وی افزود: باید در جلسه شورای تأمین در مورد استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی، راه اندازی و تشکیل بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌ها و حتی قرنطینه دو هفته‌ای استان و اتخاذ تدابیر نظارتی سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌ها تصمیم گیری کنیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ضوابط سختگیرانه و محکمی به کار گرفته نشود و اگر با تشکیل هرگونه اجتماع و مجلسی برخورد لازم صورت نگیرد و مماشات شود، با یک سیر صعودی خطرناکی به سمت زمستان سیاه پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: باید درخواست برخورد قاطع با برگزاری انواع تجمعات، دورهمی‌ها، مجالس و امثال آن داده شود و قوه قهریه هم حتی در این زمینه به کار گرفته شود، چرا که سلامتی مردم شوخی بردار نیست، اگر امروز برخود قاطع و محکم نکنیم، دچار مشکل می‌شویم و جلوی روزهای سیاه را نمی‌توانیم بگیریم.

محمدبیگی اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر برای تأمین تجهیزات درمانی، افزایش تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات آی سی یو در استان انجام شده، همزمان با تمام این پیگیری‌ها باید سریع‌تر وضعیت احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین تعیین تکلیف شده و کار آن تسریع شود، چرا که اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منتظر انجام کارهای مقدماتی جهت اجرای پروژه است.

وی گفت: ما در کمیسیون بهداشت در روزهای گذشته در تهران کاملاً مشغول بودیم تا مشکلات حوزه درمان و کرونا را پیگیری کنیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدمات جهادی در قزوین موفقیت آمیز بود لذا الگوی عملیاتی قزوین را در تهران ارائه دادیم و مورد استقبال گرفت و قرار است در کشور اجرا شود.

وی افزود: کارهایی که در روابط عمومی دانشگاه از نظر تولید محتوا، آموزش و آگاه‌سازی مردم صورت گرفته خیلی خوب بوده اما جامع نبوده است.

محمدبیگی بیان کرد: برنامه‌هایی که گروه‌های جهادی و مردمی تولید کردند نمونه‌های خوب و اثرگذاری برای همکاری و استمرار تولید هستند، لذا برنامه‌هایی مانند شفاخانه و مانند آن اگر با همکاری دانشگاه ادامه پیدا کند مردم اثر خواهند پذیرفت.

وی تأکید کرد: روابط عمومی دانشگاه باید در مورد قرنطینه خانگی و بهداشت عمومی تولید محتوا کند، در این زمینه نیز می‌تواند از توان و تجربه گروه‌های جهادی و مردمی استفاده کرده و از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در انواع تخصص‌ها نیز برای بیان مسائل مورد نیاز مردم در ایام قرنطینه بهره ببرد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: رعایت ضوابط و پروتکل‌ها در گرو نظارت سخت و اجرای دقیق مصوبات است، زمانی که ابلاغ شده اصناف حداکثر تا ساعت خاصی فعالیت داشته باشند، ساعت ۱۸ پیامک داده شود که کار را تعطیل کنند، ارسال پیامک‌های هوشمند و با مخاطب ویژه می‌تواند در بردارنده پیام‌های هدفمند باشد و مدام به اصناف هشدارهای لازم داده شود.

وی بیان کرد: گندزدایی و بهداشت محلات بسیار مهم است، در امور اجتماعی، گندزدایی و بهداشت محله و نیز یاری رساندن به سالمندان جهت انجام امورشان و کاهش نیاز آن‌ها به خروج از منزل به صورت جدی نیاز به حضور گروه‌های جهادی داریم.

محمدبیگی تصریح کرد: شهدای مدافع سلامت مظلوم هستند، هنوز ما نتوانستیم آن‌ها را به شکل مناسب و به‌عنوان قهرمانان ملی به مردم معرفی کنیم، لذا تولیدات محتوایی ویژه برای شهدای مدافع سلامت باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با تولید محتوا در مورد شهید و خانواده او در مردم احساس دین اجاد کنید، نسبت به مدافعان سلامت و شهدای مدافع سلامت باید احساس دین شود تا مردم بدانند در صورت عدم رعایت مسائل چه صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌شود و چه نخبگانی از دست می‌روند.

محمدبیگی گفت: در تجلیل از قهرمانان سلامت باید همۀ بخش‌های زحمت کش در طبقات مختلف خط مقدم کرونا دیده شوند، از کادردرمان، از بهیاران و نیروهای خدماتی و پرسنل مراکز درمان تا حتی قهرمانانی که در آرامستان‌ها با شجاعت مشغول تغسل و تکفین و تدفین اموات هستند؛ لذا ضروری است رنج و سختی که این افراد متحمل می‌شوند به جامعه نشان داده شود.

وی در پایان یادآور شد: هرچه سریع‌تر با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی نخستین مراسم ویژهٔ مجازی برای گرامیداشت شهدای مدافع سلامت استان قزوین برگزار شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید