کد خبر: 253289
۰
۰
نسخه چاپی

برای پیشرفت کرمانشاه از شهردار حمایت می کنم

به گزارش اقتصادآینده نیوز هوشنگ بازوند در نشست با مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه که صبح امروز در سالن شهرداری انجام شد، هدف از این نشست را قدردانی از خانواده بزرگ شهرداری دانست و اظهار کرد: در این مدت علی رغم تمام مشکلات و کمبودها، شاهد تلاش‌ها و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و خدمات ارزنده مدیریت شهری بودیم.

وی با تاکید بر اینکه شهردار کرمانشاه علاوه بر اینکه یکی از مدیران با برنامه، سخت کوش و پیگیر است، در عین حال یکی از مدیران ریسک پذیر نیز هست، افزود: این ریسک پذیری شهردار کرمانشاه در انجام پروژه‌های شهری یک نقطه قوت بسیار بزرگی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بحران ویروس کرونا در کشور، گفت: متأسفانه شرایط مطلوبی در سطح استان و به خصوص در شهر کرمانشاه وجود ندارد و تنها راه برون رفت از این بحران انسجام و وحدت بین همه دستگاه‌ها هستیم که این انسجام باید در شهرداری به خوبی صورت بگیرد.

بازوند با تاکید بر اینکه شهرداری جدای از استانداری نیست و شورای شهر نیز جدای از شهرداری و استاندار نیست، تصریح کرد: طبیعتاً برخی اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد که این اختلاف سلیقه‌ها در راستای مطالبات مردم است و امیدواریم در این مدت باقی مانده تا انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، این مجموعه یک تیم منسجم باشند که مردم شاهد خدمات ارزنده آنها در پایان دوره مدیریتشان باشند.

وی با بیان اینکه معیار مردم در انتخاب اعضای شورا و شهردار، مطالباتی از جنس عمران و آبادانی شهر است، بیان کرد: انتظار داریم این اختلاف سلیقه‌های اندک در دورن خانواده شهرداری و شورای شهر به بیرون دَرز پیدا نکند تا راحت تر بتوان مشکلات شهر را پیگیری کنیم.

پایین بودن سرانه درآمدی، اداره شهر را با سختی رو به رو می‌کند

استاندار کرمانشاه گفت: علی رغم دشوار بودن تأمین ۴۰ میلیارد تومان حقوق کارکنان، تأمین اعتبارات پروژه‌های عمرانی، جذب سرمایه گذار و کارهای پیمانکاری، پروژه‌های شهر کرمانشاه در شرایط خوبی قرار دارد.

بازوند با تاکید بر اینکه مدیریت و اداره کلانشهر کرمانشاه کار ساده ای نیست، ادامه داد: برخی از شهرها سرانه درآمدی بالایی دارند که می‌توان آن را راحت تر مدیریت کرد، اما پایین بودن سرانه درآمدی شهر کرمانشاه، موجب مشارکت کمتر در عمران و آبادی می‌شود و اداره این شهر را با سختی رو به رو می‌کند.

مجموعه مدیریت شهری چهره زیبایی از کرمانشاه به نمایش گذاشتند

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است»، تاکید کرد: شهر را یک موجود زنده است و همگان موظف به تلاش برای زیبا ساختن و نشان دادن چهره زیبای این شهر هستیم و امروز شاهد هستیم که تیم مجموعه مدیریتی شهر کرمانشاه باوجود همه این کمبودها، چهره واقعی و زیبای شهر کرمانشاه را به خوبی به نمایش گذاشته اند.

بازوند گفت: روزی که به عنوان استاندار به کرمانشاه آمدم با جدیت کلانشهر شدن کرمانشاه را پیگیری و نهایی کردم، اما یکی از نگرانی‌های کلانشهر شدن کرمانشاه، ارائه خدمات قابل قبول به شهروندان بود که خوشبختانه امروز با گزارش‌هایی از اقدامات و کارهای نو مجموعه مدیریت شهری در حال دست پیدا کردن اهداف کلان مدنظر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کلانشهر بودن نیازمند اقدامات نوآورانه است، افزود: طبیعاً در مقابل هر اقدام و کار نو شاهد به وجود آمدن مقاومت‌ها و تنش‌هایی خواهیم بود که باید با تلاش و جدیت بیشتر از این مقاومت‌ها عبور کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر به دنبال توسعه استان هستیم، باید این توسعه از مرکز استان شکل بگیرد تا شعاع آن به سایر نقاط استان برسد، لذا باید همه دستگاه‌ها برای تحقق آن کمک کنند.

جمع آوری و ساماندهی آب‌های سطحی نیازمند اعتبارات ویژه ای است

بازوند با بیان اینکه شهر کرمانشاه نیازمند داشتن طرح جامع و تفضیلی دارد، گفت: در سال جاری شروع مطالعات این طرح و بازنگری آن باید در دستور کار قرار بگیرد و عملیات آن نیز عملاً آغاز شود تا مشکلات شهر کرمانشاه برای رفع آن در این طرح لحاظ شود.

وی بحث جمع آوری آب‌های سطحی را یکی از دغدغه‌های مردم دانست و افزود: این نگرانی در فصل بارش باید در اولویت شهرداری کرمانشاه قرار بگیرد، هرچند که جمع آوری و ساماندهی آب‌های سطحی در مساحت کلانشهر کرمانشاه نیازمند اعتبارات زیادی است.

بازوند به مقوله جذب سرمایه گذار و داشتن درآمد پایدار برای شهر کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: درآمدهای سنتی جوابگوی مدیریت کلانشهر کرمانشاه نیست، بنابراین باید به سمت افزایش درآمدهای شهرداری باشیم که موجب افزایش درآمدهای شهروندان نیز می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اظهار بر اینکه یک شهردار زمانی می‌تواند به شهروندان خدمات مناسبی ارائه بدهد که شهروندانش دارای درآمد سرانه بالایی باشند، افزود: یکی از اهداف مدیریت شهری، توانمند کردن شهروندان از همه جهات است.

بازوند با تاکید بر اینکه باید موانع بر سر راه سرمایه گذاری، تنگ نظری‌ها، آفت‌های توسعه و آفت‌های ورود جریان سرمایه به استان بر طرف شود، گفت: سرمایه گذار با سرمایه گذاری بر روی پروژه‌ها به دنبال سود است که بخشی از این سود به شهروندان بر می گرد و اگر او ضرر کند، همه شهروندان نیز ضرر می‌کنند.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری کرمانشاه

وی بیان کرد: دستور ویژه ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل صادر شده است که با تمام توان در خدمت شهروندان باشد.

بازوند در این نشست قول اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری کرمانشاه داد و گفت: این اعتبار با اولویت پروژه‌های عمرانی در جهت پیشرفت و آبادانی شهر کرمانشاه اختصاص می باید.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید