کد خبر: 253414
۰
۰
نسخه چاپی

عدم آگاهی حقوقی عامل اعتراض مردم به آراء قضات است

پرویز توسلی زاده شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان کرمانشاه از لحاظ امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: ارتباط دستگاه قضائی استان کرمانشاه با مردم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با این کار توانسته‌ایم سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به دستگاه قضائی را بالا ببریم و مردم همواره می‌توانند با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان ارتباط بگیرند و مشکلات حقوقی خود را مطرح و حل کنند.

وی یکی از مواردی را که باید به آن توجه جدی شود و برای رفع آن باید چاره اندیشی کرد را آگاه نبودن مردم به قوانین حقوقی دانست و تصریح کرد: عدم آگاهی سبب می‌شود مردم نسبت به آرا صادره از سوی همکاران قضائی معترض شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به دستورالعمل اخیر ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ترک فعل مدیران، تاکید کرد: دستورالعمل با ابلاغ صریح به تمامی حوزه‌ها صادر شده است و همین جا تاکید می‌کنیم اگر مدیری در هنگام ارتکاب جرم هر یک از مجموعه تحت تصدی خود ترک محل کار کرده باشد مستوجب برخورد کیفری یا حقوقی است و با او برخورد می‌شود.

توسلی زاده با برشمردن برخی جرایم با اهمیت در استان، بیان کرد: بر آنیم این جرایم را در اولویت برخوردها قرار دهیم و اجازه نخواهیم داد عده‌ای امنیت اجتماعی مردم را دچار مشکل کنند، هر چند در سایر جرایم اعتقاد به مجازات‌های جایگزین و صلح و سازش داریم.

وی مجموعه قضائی استان کرمانشاه را برخوردار از سواد حقوقی بالا دانست و یادآوری کرد: خوشبختانه رسیدگی‌ها در دادگستری کرمانشاه به خوبی و بر اساس قوانین حقوقی صورت می‌گیرد و همکاران ما با سواد حقوقی بالا آرا متقن صادر می‌کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید