کد خبر: 253604
۰
۰
نسخه چاپی

تعمیر و لایه روبی چشمه قدیمی لاور چرک در منطقه حفاطت شده هرمود به همت انجمن سبز اندیشان خور لارستان

چشمه قدیمی لاور چرک در لارستان به همت انجمن مردم نهاد سبز اندیشان خور لایروبی شد.

تعمیر و لایه روبی چشمه قدیمی لاور چرک در منطقه حفاطت شده هرمود به همت انجمن سبز اندیشان خور لارستان

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس رئیس‌ اداره حفاظت محیط زیست لارستان ، خدا نظر انصاری گفت: چشمه لاور چرک در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان لایه روبی و احیا شد ، وی افزود: این چشمه که بصورت چاه قدیمی و به عمق 4 متر است  کاملا لایه روبی و حلقه گذاری شده است 

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان بیان کرد: چاه منبع چشمه در مسیر رودخانه خشک واقع شده است و چون هر سال با وقوع بارندگی با گل و لای پر می شد اما با تلاش دوستداران محیط زیست چاه کاملا حلقه گذاری شده و مسیر سیلاب نیز منحرف شد که موجب افزایش خروجی آب چشمه تا دو برابر شده است. 

انصاری ادامه داد: همچنین با لوله گذاری به طول 100 متر ابشخور بتونی جدید به طول 5 متر با نصب شناور  ساخته شد، که روزانه در فصول کم آبی بیش از یکصدو پنجاه راس وحوش شامل قوچ و میش،کل وبز و جبیر و چند صد قطعه پرنده کبگ و تیهو و... از این چشمه سیراب می شوند. 
انصاری ضمن قدردانی از انجمن سبز  اندیشان خور لارستان یادآور شد: حدود یکماه پیش یک باب ابشخور به ظرفیت 55هزار لیتر در  منطقه چاهشور هرمود توسط همین انجمن ساخته و به بهره برداری رسیده است. 
منطقه حفاظت شده هرمود در جتوب شرق استان فارس واقع شده و زیستگاه قوچ و میش لارستان و بهترین زیستگاه جبیر در کشور است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید