کد خبر: 253778
۰
۰
نسخه چاپی

ایده‌ جدید بانک مهر ایران برای استفاده مستمر از تسهيلات قرض‌الحسنه

در طرح «اندوخته اجتماعی» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متقاضیان می‌توانند با پس‌انداز مبالغ اندک خود به‌صورت ماهانه، بيش از يک بار وام قرض‌الحسنه دريافت کنند.

ایده‌ جدید بانک مهر ایران برای استفاده مستمر از تسهيلات قرض‌الحسنه

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از  روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای تأمين رفاه حال مشتريان و بهره‌گيري از منابع قرض‌الحسنه و کمک‌هاي جمعي افراد براي رفع احتياجات ضروري هموطنان، اقدام به اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه در قالب طرح اندوخته اجتماعي كرده است.

جامعه هدف در این طرح شامل همه افراد و مشتریان حقیقی مي‌شود که متقاضي دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه خرد به‌صورت دوره‌اي و بر اساس پس‌اندارهاي کوچک خود هستند. کافي است با افتتاح حساب و انتخاب مبلغي به‌عنوان حق عضويت و واريز آن به‌صورت مستمر ماهانه به حساب خود، مطابق با شرايط و ضوابط اعلامي، علاوه بر استفاده از خدمات بانك مهر ايران، از تسهيلات قرض‌الحسنه این طرح بهره‌مند شوید.

مخاطبان این طرح چه کسانی هستند؟

جامعه هدف در این طرح، همه سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و اداراتی هستند که کارکنان آن‌ها، خواهان واریز مبالغ مستمر ماهیانه به حساب خود و متقاضي دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه به صورت دوره‌ای باشند. البته متقاضیان می‌توانند در این طرح به‌صورت انفرادي نيز شرکت کنند.

در صورت تمایل کارکنان، سازمان مربوطه می‌تواند از طریق انعقاد تفاهمنامه و افتتاح حساب برای کارکنان متقاضي، نسبت به تجميع و واريز مبالغ ايشان و واريز به‌صورت مستمر ماهانه براي كارسازي در حساب افراد اقدام كند. كاركنان سازمان مي‌توانند مطابق با شرايط و ضوابط اعلامي، علاوه بر استفاده از خدمات بانك مهر ايران، تسهيلات قرض‌الحسنه را در چارچوب اين طرح دريافت كنند.

برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پس‌انداز مستمر ماهانه، متقاضیان فردی و سازماني بايد نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ويژه مربوط به طرح اندوخته اجتماعي اقدام کنند. 

مزایای طرح اندوخته اجتماعی

از جمله مزایای این طرح، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پس از گذشت حداقل ۴ ماه از زمان واریز نخستین حق عضویت به حساب سپرده اندوخته اجتماعی و واريز مستمر ماهانه در اين مدت است. مزيت ديگر امکان پس‌انداز مبالغ خرد و برنامه‌ريزي براي استفاده از تسهيلات قرض‌الحسنه به‌صورت دوره‌اي و حداقل به‌اندازه ۲.۵ برابر مبالغ واريزي و مطابق ضوابط اعلامي تا حداکثر ۵ برابر آن است.

پرداخت تسهیلات طرح اندوخته اجتماعی چه ضوابطی دارد؟

این تسهیلات با دریافت تضامین مطابق با بخشنامه‌هاي جاري بانک پرداخت مي‌شود. مدت بازپرداخت اقساط اين تسهيلات حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه است. سقف فردي تسهيلات قابل پرداخت، مطابق با سقف مجاز اعلامي از سوي بانک مرکزي با كارمزد ۴ درصد بوده و پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایین‌تر با شرایط خاص قابل بررسي است. گفتني است تسهيلات صرفاً به صاحب سپرده اندوخته اجتماعي قابل پرداخت است. همچنین مبلغ حق عضویت انتخابی ماهانه حداقل۲۰۰هزار ریال و حداکثر ۱۰ میلیون ریال (مضرب‌های ۱۰۰ هزار ريال) و متناسب با مدت انتخابي خواهد بود که حداکثر مدت انتخابي جهت واريز مبالغ حق عضويت نيز ۶۰ ماه است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید