کد خبر: 254051
۰
۰
نسخه چاپی

بازپروری زندانی مهمترین سیاست تحولی در زندان‌های خراسان‌جنوبی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز ابراهیم حمیدی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قوه قضائیه دوران تحول خود را آغاز کرده است و بر اساس نظر مقام معظم رهبری سیاست‌های تحولی در این قوه پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: بخش عمده‌ای از این تحول مربوط به سیستم زندان و زندانبانی است و از این جهت اداره کل زندان‌ها مأموریت‌های مهمی در این بخش دارد.

هدف از حبس تنها تحمل کیفر نیست

حمیدی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به زندانی با نگاه بسیاری از مکاتب متفاوت است، ادامه‌داد: در فرهنگ اسلامی و نظام اسلامی زندان تنها جایی برای تحمل کیفر نیست بلکه مهم‌تر از آن هدف بازپروری شخصیت انسان است.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما بازگشت زندانی به فطرت انسانی است، افزود: در یک مثال در بیمارستان نیز کادر درمانی یک بیمار را تحویل گرفته و بعد از درمان او را به جامعه و خانواده تحویل می‌دهند و در زندانی نیز هدف ما از بازپروری درمان بیماری‌های روحی، تربیت فرد و بازگشت زندانی به جامعه است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب بزرگانی چون شهید لاجوردی برای بازپروری زندانیان اقدامات ارزشمندی انجام دادند ولی ما تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب در این زمینه فاصله زیادی داریم.

حمیدی با بیان اینکه قضات با مجازات‌های متناسب و مناسب با شخصیت زندانی در بازپروری زندانی نقش بسیار مهمی دارند، یادآور شد: در خراسان‌جنوبی با دوره‌های حرفه آموزی در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

کمترین چالش را در ابتدای زندانیان به کرونا داشتیم

وی گفت: یکی از نگرانی‌های ما با توجه به تجمعی که در زندان‌ها وجود دارد و بسته بودن محیط، شیوع کرونا در بین زندانیان بوده و هست ولی با توجه به تصمیمات شورای عالی قضائی خراسان‌جنوبی و اجرای بخش نامه‌های ریاست قوه قضائیه شاهد کمترین چالش در این زمینه در خراسان‌جنوبی بودیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید