کد خبر: 254095
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه نشین با محوریت کتاب

به گزارش اقتصادآینده نیوز، احمدحسین فتایی روز دوشنبه در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «کتاب، دروازه‌ای به سوی گستره دانش و معرفت است و کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است».

وی تصریح کرد: حمایت از ناشران و مولفین استانی از مهمترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همین راستا طی سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال خرید کتاب از انتشارات و نویسندگان استان صورت گرفت و همچنین بیست و هشت هزار عنوان کتاب در سطح استان توزیع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: همچنین تعداد زیادی از فعالان عرصه کتاب استان طی یک سال گذشته به عضویت صندوق اعتباری هنر در آمده و از تسهیلاتی همچون بیمه و مستمری بهره مند شده‌اند.

فتایی اظهار داشت: در سال ۹۸ دو شهر کوهدشت و خرم آباد و پنج روستای سطح استان در بین برترین شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و کاندیداهای پایتخت کتاب کشور حضور داشتند که از ظرفیت فرهنگی ویژه لرستان در حوزه کتابخوانی خبر می‌دهد و نیاز است این گستره به سایر نقاط استان نیز بسط و گسترش یابد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی این اداره کل در حوزه ساخت و ساز فضاهای کتابخانه ای، گفت: ما به عنوان مجری طرح ساخت پنج باب کتابخانه عمومی در سطح استان شامل سه کتابخانه درجه یک در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز و دورود و دو باب کتابخانه درجه دو در سلسله و پلدختر، طی سال گذشته با حمایت‌های استاندار لرستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، توانستیم پس از بالغ بر ۱۰ سال از آغاز به کار، اعتبارات عمرانی خوبی را به این پروژه‌ها اختصاص دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد را به نهاد کتابخانه ها جهت تجهیز، تحویل داده‌ایم که قرار است طی هفته جاری افتتاح شود.

فتایی ادامه داد: همچنین کتابخانه درجه یک الیگودرز طی ماه آینده و سایر پروژه‌ها از جمله کتابخانه شهید باهنر بروجرد که بازسازی آن بر عهده ما بوده است تا پایان سال به نهاد کتابخانه های عمومی استان تحویل داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، اظهار داشت: طی این هفته ۱۰ برنامه در مرکز استان و نزدیک به ۲۰ برنامه در سایر شهرستان‌ها به اجرا در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دو پویش «من کتاب می‌خوانم» و «با یار مهربان در خانه»، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان و ناشران استان با ارجحیت کتاب‌های دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد این رویداد، فضا سازی تبلیغی و ساخت و توزیع کلیپ‌ها و موشن گرافی‌های آموزشی با محوریت فرهنگ مطالعه و همچنین برنامه‌های مشارکتی مانند مسابقه کتابخوانی با همکاری صدا و سیمای استان و در بستر برنامه‌های شبانه شبکه افلاک، برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع «مدافعین سلامت» با مشارکت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری و اهدا کتاب به مراکز فرهنگی تحت پوشش بهزیستی و توزیع کتاب در سطح مناطق روستایی و حاشیه نشین استان اشاره کرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید