کد خبر: 254118
۰
۰
نسخه چاپی

شیوع کرونا در زندان‌های کشور کنترل شده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز ابوالفضل حجتی‌پور صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهمترین مسئله در دوران مدیریت، انجام مسئولیت‌ها بر اساس تعالیم الهی و خدمت به مردم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور بیان‌کرد: سیاست‌های تحولی در قوه قضائیه در راستای ارتقا عملکردها صورت می‌گیرد.

حجتی‌پور با بیان اینکه بر اساس نظر امام (ره) زندان‌ها در نهایت باید تبدیل به دانشگاه شوند، ادامه‌داد: شاید برای برخی تصور تبدیل شدن فضایی که در آن افرادی هنجارشکن نگهداری می‌شوند به دانشگاه با یک نگاه ظاهری مشکل باشد.

وی با تأکید بر اینکه تبدیل شدن زندان به دانشگاه شدنی است، گفت: قانون زمانی دارای منشأ اثر و ارزشمند است که ضمانت اجرایی داشته باشد ولی این ضمانت اجرا در حوزه قوانین اخلاقی و اجتماعی متفاوت است.

بازدارندگی نسبت به انجام جرم مهمترین اثر مجازات‌های کیفری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی با اشاره به اینکه مهمترین ضمانت اجرای قوانین مجازات‌های کیفری است، اظهار کرد: بازدارندگی نسبت به انجام جرم مهمترین اثر مجازات‌های کیفری است.

حجتی‌پور با بیان اینکه در نظام دینی هدف از مجازات‌های کیفری کمال آفرینی و تربیت انسان است، بیان‌کرد: اکنون باید به این سوال پاسخ بدهیم که در زندان‌های فعلی و با مجازات حبس تا چقدر به هدف تربیت و کمال آفرینی نزدیک می‌شویم.

بازپروری شخصیت زندانی هدف یک زندان ایده آل

وی با تأکید بر اینکه پاسخ به این سوال از سوی کارشناسان متفاوت است، گفت: در یک زندان ایده‌آل هدف بازپروری و بازگشت به جامعه زندانی محقق می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی اظهار کرد: همه مسائلی که در آئین نامه سازمان زندان‌ها مطرح شده در راستای رسیدن به بازپروری شخصیت زندان‌ها است.

حجتی پور با اشاره به اینکه بین هدفی که برای سازمان زندان‌ها در نظر گرفته شده و امکانات موجود همخوانی نیست، بیان‌کرد: از این جهت برای رسیدن به اهداف و موضوع بازپروری از بسیاری سازمان‌ها کمک می‌گیریم.

وی گفت: با توجه به مسائلی چون بسته بودن فضای زندان‌ها تلاش بسیاری برای پیشگیری از شیوع کرونا در این محیط صورت گرفته و به واسطه این تلاش‌ها ابتلاء زندانیان به کرونا بسیار کم بوده و کنترل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی یادآور شد: زندان‌های خراسان‌جنوبی همواره در حوزه اشتغال زایی و فرهنگی رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند که بسیار ارزشمند است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید