کد خبر: 254121
۰
۰
نسخه چاپی

ظاهر خون آلود تأثیری در نظریه پزشکی قانونی ندارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا فرخی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۵ نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که هشت هزار و ۷۴۷ نفر بوده اند حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی به تفکیک جنسیت مراجعین به پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: از کل مراجعین نزاع در هفت ماهه سال ۹۹ تعداد هفت هزار و ۵۹۴ نفر مرد و ۲ هزار و ۵۲۱ نفر زن بوده اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۳۹۰ نفر نفر مرد و دو هزار و ۳۵۷ نفر زن بوده است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه‌های کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی مدنظر قرار می‌گیرد نوع جراحت و عمق آن است و لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن محل آسیب دیدگی و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

فرخی از عدم مشخص شدن طول درمان در پزشکی قانونی خبر داد و گفت: متأسفانه یکی از باورهای غلط میان مردم این است که پزشکی قانونی طول درمان را تعیین می‌کند و این موضوع را از پزشکی قانونی مطالبه و پیگیری می‌کنند.

وی به الزام ارائه معرفی نامه از مراجع قضائی برای رسیدگی و بررسی شکایات صدمات ناشی از نزاع در پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم.

سرپرست پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند، افزود، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید