کد خبر: 254129
۰
۰
نسخه چاپی

تجهیزات ایمن‌سازی پل مؤمن آباد تهیه‌شده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز منوچهر فخری بعدازظهر دوشنبه در جلسه مشترک کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان و کارگروه مدیریت ایمنی راه‌های روستایی استان به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه برای ایمنی سازی راه‌های استان اقدامات خوبی در حال اجرا است و به همین منظور تجهیزات ایمن‌سازی پل مومن‌آباد تهیه‌شده و طی چند روز آینده با تعامل شهرداری عملیاتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان به‌عنوان یک اولویت اصلی و اساسی، با اقدامات مؤثر در سطح استان عملیاتی می‌شود، افزود: کاهش تصادفات با نهادینه شدن فرهنگ رانندگی درست و ایمن، محقق خواهد شد.

رفع ۵۳ نقطه حادثه‌خیز درراه‌های شاهرود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه رفع مشکل ۵۳ نقطه حادثه‌خیز درراه‌های ارتباطی شهرستان شاهرود نیز در دستور کار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: استان سمنان بالغ‌بر ۶۷۰ کیلومتر از مسیر ارتباطی کریدور غرب به شرق کشور و بین دو پایتخت سیاسی و مذهبی را در دل خود جای‌داده که مسافران هنگام ورود به استان با خستگی و خواب‌آلودگی مواجه هستند.

فخری با اشاره به اینکه امروز در کشور به‌اندازه چهار برابر میانگین جهانی مرگ‌ومیر براثر تصادف به وقوع می‌پیوندد، افزود: تلاش ما برای رسیدن به میانگین جهانی و بهبود وضعیت موجود باید بالغ‌بر چهار برابر اقدامات جهانی در این حوزه در کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز، ایمنی بیشتری برای راه‌های استان فراهم کنیم، یادآور شد: مدیریت ایمنی راه‌ها، بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، استفاده از نقلیه ایمن‌تر، بهبود اقدامات پس از تصادفات و بهبود رفتار افراد در جاده‌ها و در حین رانندگی ازجمله عوامل مؤثر بر کاهش تصادفات است.

ضرورت راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی رفاهی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه فرهنگ رانندگی صحیح و ایمن باید در کشور ما نهادینه شود، بیان کرد: دراین‌بین توجه به راه‌های روستایی به دلیل آمار بالای بروز تصادفات راکبین موتورسیکلت و تراکتور، امری حائز اهمیت است.

فخری گفت: ایجاد مجتمع خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اسکان در بین مسیر و نصب تابلوهای راهنما برای ورود مسافران به شهرها، می‌تواند ضمن کاهش خستگی، کاهش تصادفات را نیز در پی داشته باشد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید