کد خبر: 254142
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری نشست آموزشی روحانیون مستقر در پایگاه‌های اجتماعی سنندج

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در این نشست که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون رسالت و نقش تبلیغ دین را بین مردم به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط و تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود، افزود: شیعه و سنی همگی یک هدف را در جامعه دارند و آن هم تبلیغ دین مبین اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نگرش‌های منفی و قرائت‌های اشتباه از متن و بطن دین به وجود آمده است که با سنت نبوی در جامعه هم‌خوانی ندارد و نیاز است در برابر این ذهنیت‌ها و بدبینی‌ها بایستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در هر مذهب و قومی که تعصب مذهبی وجود داشته باشد، منجر به تفرقه پراکنی است.

حاتمیان اعلام کرد: باید روحانیون با هم همکاری و تعامل داشته باشند و هر جا جامعه نیازمند فعالیت ترویجی و تبلیغی است، با هم‌اندیشی هم‌قدم شوند.

وی با بیان اینکه امروزه اگر در اثر شرایط پدید آمده و بیماری کرونا سبک زندگی تغییر کرده و دستخوش تغییر و تحول شده‌ایم باید بتوانیم همچنان ارتباط تبلیغی را برای مردم برقرار کنیم، اضافه کرد: تلاش تبلیغی برای ترویج نماز وظیفه مبلغان دین و ائمه جمعه و جماعات است و در این راستا طلاب و روحانیون باید ارتباط را با مردم حفظ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان هم‌دردی با مردم را از رسالت مبلغان دینی دانست و اعلام کرد: باید تلاش کنیم آسیب‌هایی که به‌دلیل فقر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد را کاهش بدهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید