کد خبر: 254144
۰
۰
نسخه چاپی

نیازمند تجهیزات برای بیمارستان‌های استان کرمان هستیم

به گزارش اقتصادآینده نیوز مجید فصیحی‌هرندی ظهر دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیران بهداشت و کشور به نمایندگی از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در خصوص وضعیت کرونا در استان کرمان و اقدامات پیشگیرانه در این رابطه اظهار داشت: استان کرمان سه شهید سلامت تقدیم کرده و روز گذشته در شهرستان رفسنجان شاهد تشییع باشکوه یکی از پرستاران شهید در مبارزه با بیماری کرونا بودیم.

وی افزود: آنچه که در استان کرمان تاکنون انجام شده حدود ۹۲ هزار و ۲۴۸ تست کرونا انجام شده که از این میزان ۳۷ هزار و ۴۴۹ تست مثبت شده که ۴۱ درصد مثبت بوده است، تعداد کل مبتلایان استان از ابتدا تاکنون ۳۸ هزار و ۲۵۷ نفر و تعداد مشکوک ۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر بوده است.

فصیحی هرندی بیان کرد: تعداد بستری‌های استان از ابتدا تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر در تمامی بیمارستان‌های سطح استان بوده است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۳۴ نفر بهبودیافته و یک‌هزار و ۵۳۱ نفر فوتی بوده‌اند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: تقریباً شهرستان‌های پرجمعیت استان در حال حاضر با وضعیت حاد و اضطراری روبرو هستند که برنامه‌هایی در زمینه مقابله با کرونا در حال اجرا است.

فصیحی‌هرندی عنوان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۵۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶۹۹ نفر از این بستری‌ها بیماران قطعی کووید ۱۹ هستند و ۶۵۴ نفر مشکوک، از بستری‌ها ۲۰۰ نفر در آی‌سی‌یو و ۹۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

در حال حاضر ۲ هزار تخت آماده در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که یک‌هزار و۳۵۳ تخت اشغال است و سعی شده تا ۲ هزار تخت آماده نقاهتگاهی در استان ایجاد شود وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار تخت آماده در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که یک‌هزار و۳۵۳ تخت اشغال است و سعی شده تا ۲ هزار تخت آماده نقاهتگاهی در استان ایجاد شود.

فرماندار رفسنجان در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف توضیح داد: حدود ۷۱ درصد از کسبه استان نسبت به رعایت پروتکل‌ها همراهی لازم را داشته اند و افراد و کسبه‌ای که همراهی لازم نداشتند تذکر شفاهی و کتبی گرفته و با ۲۱۴ واحد برخورد قانونی صورت گرفته است.

۷۵ درصد مردم استان کرمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

فصیحی هرندی با بیان اینکه در ماه‌های قبلی رعایت مردم زیر ۵۰ درصد بود که این امر موجب شد شیوع بیماری در استان گسترش پیدا کند، یادآور شد: در حال حاضر مردم بر اساس مشاهدات انجام شده ۷۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی در ادارات بالای ۹۰ درصد رعایت می‌شود اما مشکلات عدیده‌ای در بانک‌های استان به دلیل ماهیت شغلی آنها داشته و داریم.

وی گفت: در این زمینه همه دستگاه‌ها با ما همکاری دارند و تمام سازمان‌های دولتی، مردم نهاد، بسیج نیروهای امنیتی و انتظامی در صحنه هستند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا تاکنون، گفت: در اسفندماه زمان شیوع بیماری در کل استان ستاد استانی و در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی تشکیل و منظم جلسات خود را متعاقب جلسات ملی تشکیل دادند و نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستان‌ها جدیت خاص خود را داشتند.

فصیحی هرندی با بیان اینکه از ابتدا بیمارستان‌های استان تمام امکانات و تجهیزات خود و نیروهای خود را آماده داشت و صدرصد آماده بوده اند، اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند تأمین بسیاری از امکانات و تجهیزات برای بیمارستان‌های استان هستیم.

فرماندار رفسنجان اضافه کرد: مشکلات بسیار زیادی هم وجود دارد که از جان‌بابایی معاون درمان وزارتخانه نسبت به سفر به استان کرمان قدردانی می‌کنیم که حضورش ارزشمند بود و اطلاعات کافی از شهرستانهای استان را منتقل کرد.

فصیحی هرندی افزود: سعی می‌کنیم با امکانات موجود، تلاش خود را بر توقف شیوع کرونا داشته باشیم. از وزیر کشور می‌خواهیم تصمیمات استانی تبدیل به قانون شود و حمایت‌های مالی از منابع غیرمتعارف که الان وجود دارد حتماً از مراکز بهداشت و درمان صورت گیرد و سیاست‌هایی که ممکن است در جهت خلاف رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد، محدود شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید