کد خبر: 254152
۰
۰
نسخه چاپی

نخستین همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انزلی آغاز شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا صبح سه شنبه در این همایش با اشاره به اینکه مناطق می‌توانند محور توسعه همکاری با اعضای اوراسیا قرار گیرند، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های جدید صادراتی و تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید از مهم‌ترین محورها و اهداف برگزاری این همایش است.

مجید فاتحی در ادامه بررسی و معرفی راهکارهای برون رفت از برخی مشکلات پیش روی توسعه همکاری‌ها و صادرات محصولات تولیدی بخش خصوصی ایران به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش علمی بین المللی عنوان کرد و افزود: موافقتنامه تعرفه ترجیحی در حال اجرا با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشور به عنوان الگوی مناسبی از منطقه گرایی در قالب بند دوازدهم اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به فرصت‌های همکاری در حوزه‌های ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه با کشورهای حوزه اوراسیا، اضافه کرد: دیگر محور مورد توجه در همایش بررسی مشکلات فعالین اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی در ارتباط با ترانزیت کالا به کشورهای کریدور شمال-جنوب و کریدور چین-قزاقستان-ایران است.

فاتحی ادامه داد: بر این اساس در پنل‌های تخصصی این همایش با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی مرتبط در ایران و کشورهای عضو اوراسیا، راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی، در قالب یک نقشه راه، در اختیار مقامات مسئول قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر موقعیت ژئوپلیتیک خاص ایران به عنوان چهار راه مواصلاتی چندین قاره، تصریح کرد: افزایش بازارهای صادراتی ایران اصلی ترین فرصت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اقتصاد ملی است که با آشنایی و رعایت استانداردهای کشورهای مقصد قابل تحقق است.

نخستین همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در انزلی آغاز شد

لازم به ذکر است این همایش با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود و با تکنولوژی ویدئوکنفرانس با مشارکت اساتید داخلی و خارجی و مقامات ایرانی و خارجی در مرکز همایش‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی آغاز بکار کرده است.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید