کد خبر: 254175
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای ۱۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار محمد زهرایی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۲۳۳ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در برنامه قرار گرفت، افزود: بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ پروژه در دهم مرداد و ۱۵ مهر افتتاح شد و اکنون هم در آستانه هفته بسیج، دوهزار و ۸۸۷ پروژه افتتاح خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در این دوره افتتاحیه‌ها به‌صورت موضوعی خواهد بود و ۱۰ موضوع در دستور کار است گفت: پروژه آبرسانی چند روز گذشته در استان سمنان بود که یک پروژه به نمایندگی از مجموع پروژه‌ها آب‌رسانی افتتاح شد و مبنای این انتخاب این بود که این استان بیشترین فعالیت آبرسانی را در کشور دارا بود.

وی با بیان اینکه امروز نیز در استان مازندران، به نمایندگی از کل کشور پروژه‌هایی با محوریت راه‌سازی و فرهنگی را در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم، تعداد این پروژه‌ها را در کشور حدود ۴۲۰ مورد برشمرد و گفت: استان مازندران به دلیل تعامل و همکاری استانداری با بسیج سازندگی در پروژه‌ها انتخاب شده است و در حوزه راه‌سازی ۳۶ پروژه و حوزه فرهنگی و ورزشی نیز ۱۹۵ پروژه امروز در استان افتتاح می‌شود.

این مسئول با عنوان اینکه امروز سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو در شهرستان سوادکوه به نمایندگی از تمام این پروژه‌ها در استان افتتاح می‌شود، این سالن ورزشی با ۹۰۰ متر زیربنا را نماد پروژه‌های بسیج سازندگی در این حوزه برشمرد و افزود: به این معنا که جنس پروژه‌ها کوچک و عام‌المنفعه است و در مناطق روستایی، صعب‌العبور و حاشیه شهر انجام می‌شود.

زهرایی با اشاره به هم‌افزایی و هم‌گرایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی با محوریت مردم، خاطرنشان کرد: کاری که مردم انجام می‌دهند را هیچ نهادی نمی‌تواند انجام دهد و این امور با محوریت مردم و طلایه‌داری جهادگران و پایگاه‌های مقاومت ا نجام شده است.

وی با اشاره به تعداد ۵۴ هزار پایگاه مقاومت در کل کشور و با بیان اینکه ما در کنار دولت و دستگاه‌ها قرار گرفتیم تا کاهش هزینه و افزایش مشارکت دهیم، مهم‌ترین هدف این امر را کاهش فقر و محرومیت‌زدایی از روستاها و حاشیه شهرها دانست و افزود: کار مردمی، با صرفه و صلاح و کیفیت و بهره‌برداری درست است.

مسئول بسیج سازندگی کشور مبلغ پروژه‌های افتتاح شده در استان مازندران را نزدیک به ۳۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۱ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های فرهنگی و ورزشی و مابقی مربوط به راه و دیواره‌های ساحلی بوده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید