کد خبر: 254189
۰
۰
نسخه چاپی

فوتی‌های تصادفات برون شهری خراسان‌جنوبی ۳۱ درصد کاهش یافت

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا رضایی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز در تصادفات رانندگی برون شهری در خراسان‌جنوبی ۱۳۹ نفر فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد، بیان‌کرد: متوفیان ناشی از تصادفات برون شهری در خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ در همین مدت ۲۰۰ نفر بوده است.

رضایی ادامه‌داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در تصادفات برون شهری در جاده‌های خراسان‌جنوبی هزار و ۶۴۴ نفر مجروح شده‌اند که کاهش ۳۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از تصادفات برون شهری بر اثر واژگونی و خروج از جاده بوده است، گفت: با توجه به این موضوع کمیسیون ایمنی خراسان‌جنوبی تصمیمات بسیار خوبی برای موضوع شیب‌های شیروانی جهت کاهش مجروحان این قبیل تصادفات گرفته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۴۷ درصد از حوادث در راه‌های روستایی استان صورت می‌گیرد که برای کاهش این موضوع نیز تصمیمات بسیار خوبی اخذ شده است.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از تصادفات در راه‌های روستایی مربوط به روستاهای حاشیه شهر بیرجند به ویژه از سوی موتورسواران صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: برای افزایش ارتقا ایمنی این قشر از جامعه به موتورسواران روستایی به طور رایگان ۲۰۰ کلاه ایمنی اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی فوتی‌های ناشی تصادفات جاده‌ای است، گفت: امیدواریم با تلاش در راستای کاهش تصادفات، در جهت منویات و دستورات رهبر انقلاب گام برداریم و خدمت رسان مردم باشیم.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای ما کاهش حتی یک نفر از فوتی‌های تصادفات خراسان‌جنوبی نیز بسیار ارزشمند است و امیدواریم با همکاری و همیاری همه مردم و مسئولان این امر محقق شود.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید