کد خبر: 254229
۰
۰
نسخه چاپی

تثبیت مالکیت بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی زراعی لرستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، چهل و دومین کارگروه املاک و کاداستر با محوریت تثبیت اراضی زراعی و رفع تداخلات امروز سه شنبه برگزار شد.

این جلسه در راستای تفاهم نامه منعقد بین سازمان ثبت اسناد و املاک لرستان و وزارت جهاد کشاورزی با هدف فراهم کردن زیر ساخت و شرایط لازم برای تثبیت اراضی زراعی استان برگزار شد.

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه ضمن تبیین اهمیت کاداستر زراعی و تثبیت مالکیت اراضی مزروعی در استان بر تشکیل جلسات هفتگی با حضور کارشناسان ارشد دو مجموعه تاکید کرد.

علی اکبر باقری مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان نیز ضمن اعلام آمادگی کامل مجموعه ثبت اسناد و املاک استان در جهت سند دار کردن اراضی کشاورزی؛ بر ضرورت تقاضای تسریع در روند تشکیل پرونده زارعین صاحب نسق جهت ارائه به واحدهای ثبتی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: از کل اراضی استان قریب ۸۰۰ هزار هکتار آن جزو اراضی مزروعی است که تاکنون ۲۷ هزار هکتار آنها کاداستر زراعی شده است و ۵۳۴۳ هکتار در نقشه کاداستر ثبت و سند رسمی صادر شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد اولین کارگروه آموزشی مشترک رؤسای واحدهای ثبتی و جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان به صورت وبینار در هفته آینده برگزار شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید