کد خبر: 254232
۰
۰
نسخه چاپی

۴۰ درصد مبتلایان به کرونا در اجتماعات غیرضروری حاضر بوده اند

به گزارش اقتصادآینده نیوز سیدسعید شاهرخی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت استان همدان بابیان اینکه یاد و خاطره همه شهدای سرفراز و گرانقدر مدافعان سلامت به‌ویژه سیده زهرا موسوی و گلنار قیامتی را گرامی می‌داریم، گفت: به عنوان نماینده عالی دولت، خانواده بزرگ دولت و مردم استان همدان از زحمات کادر بهداشتی و درمانی استان تشکر می‌کنیم ضمن اینکه ایثار مدافعان سلامت قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌پذیری کادر بهداشت و درمان در این فرصتِ خدمت، به بهترین وجه در جامعه به نمایش گذاشته شد، افزود: اقدام و فداکاری کادر درمان نماد عینی جهاد واقعی فی‌سبیل‌الله است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مردم استان همدان قدردان زحمات ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان هستند، گفت: قدردانی از کادر بهداشت و درمان این است که با رعایت نکات بهداشتی ورودی بیمارستان‌ها را کم کنیم.

دولت تصمیمات و محدودیت‌های جدیدی برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین مراعات حال کادر بهداشت و درمان اعمال خواهد کرد شاهرخی با یادآوری اینکه دولت تصمیمات و محدودیت‌های جدیدی برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین مراعات حال کادر بهداشت و درمان اعمال خواهد کرد، گفت: سیاست دولت در شرایط کرونایی حفظ سلامت و تأمین معیشت مردم است.

وی ادامه داد: ۵۳ درصد از مبتلایان به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی به بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا در اجتماعات غیرضروری حاضر شدند که مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و خطر را جدی بگیرند.

وی با یادآوری اینکه از ۹ ماه پیش کادر بهداشت و درمان بی‌وقفه حافظ سلامت مردم هستند تا جایی که برخی جان شیرین خود را از دست داده‌اند، گفت: مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و عدم شرکت در اجتماعات غیرضروری به کادر بهداشت و درمان استان کمک کنند.

استاندار همدان اضافه کرد: محدودیت‌های شدیدی که برای هفته آینده در نظر گرفته شده در درجه اول به خاطر حفظ سلامت مردم است و انتظار داریم همه مردم در این طرح مجموعه را کمک کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان الگوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شد، اظهار کرد: شنبه‌ها آخرین مسائل مربوط به کرونا رصد شد و در طول هفته هم کمیته‌های هشت گانه در حوزه‌های مختلف برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: نباید با زبر پا گذاشتن پروتکل‌ها فشار را به کادر درمانی افزایش دهیم چرا که با رعایت نکردن موازین بهداشتی فاجعه انسانی رخ می‌دهد.

هشت هزار و ۲۳۷ نفر مورد کرونا مثبت در استان همدان بستری شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۲۳۷ نفر مورد کرونا مثبت در استان همدان بستری شده‌اند، اظهار کرد: تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۸ نفر در مراکز سرپایی پذیرش شده و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ فوتی را شاهد بودیم و در مجموع تعداد یک هزار و ۱۱۰ نفر هم استانی را طی بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

رشید حیدری مقدم افزود: در پیک اول بیماری کرونا چهار مورد مرگ در روز، در پیک دوم بیماری تعداد ۸ مرگ روزانه و در پیک سوم ۱۵ مورد میانگین فوتی بوده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ همکار دانشگاه علوم پزشکی همدان به کرونا مبتلا شدند، گفت: کادر بهداشت و درمان دو شهیده عرصه سلامت را تقدیم کرده و به لطف خداوند این عدد در حد دو نفر باقی می‌ماند.

حیدری مقدم با بیان اینکه کرونا بحرانی جهانی است و به عزم جهانی نیاز دارد تاکید کرد: باید پروتکل‌های درمانی با در نظر گرفتن تدابیر جدید اعمال شود.

وی اضافه کرد: کوچک‌ترین کم کاری و اهمالی توسط کادر سلامت صورت نگرفته و تمام کادر بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامت تلاش کردند و در ماه‌های اخیر بار کاری زیادی به همکاران همه بخش‌ها وارد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درخواست کرد: با اعمال پروتکل‌های جدید به دلیل لزوم کنترل بیماری باید استراحتی برای همکاران در نظر گرفته شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید