کد خبر: 254235
۰
۰
نسخه چاپی

تاثیر بازی بر پر کردن خلاءهای تربیتی

به گزارش اقتصادآینده نیوز، علیرضا کاظمی در آئین افتتاح «مدرسه بازی‌سازان فردا» با بیان اینکه امروز از یک کار مشترک رونمایی می‌شود، اظهار کرد: باید از وزیر آموزش‌وپرورش تشکر کرد چراکه راه‌اندازی شبکه شاد یک کار ماندگار است که از سوی او شکل‌گرفته است و تهدید کرونا را در بحث آموزش به یک فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری آموزش‌وپرورش و نظام تعلیم و تربیت است؛ بازی‌های رایانه‌ای از منظرهای ارتباط با تکنولوژی با علم دنیا و جذابی برای بچه‌ها همچنین نقش خود در تربیت مؤثر است لذا امروز به این موضوع مانند یک بازی صرف دیده نمی‌شود بلکه بازی ابزاری برای تربیت است.

کاظمی بیان کرد: علاقه دانش‌آموزان و کودکان به بازی مهم است هیچ‌چیز برای یک کودک بهتر از بازی نیست؛ بازی تأثیر زیادی بر روح و روان دانش‌آموز دارد اکنون‌که شرایط باعث شده بسیاری از فعالیت‌های گروهی و حضوری وجود نداشته باشد این بازی‌ها می‌توانند نقش اول را برای پر کردن خلأهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: هدف مدرسه بازی‌سازان فردا ارتقای دانش و سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و مصرف درست از آنان، تولید و کشف استعدادها و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای در آموزش و تربیت دانش‌آموزان با رویکرد عدالت بخشی است.

ظرفیت آموزش‌وپرورش برای تربیت نیروی انسانی متخصص دربازی‌های رایانه‌ای زیاد است

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این آئین گفت: آموزش پرورش با داشتن بالاترین تعداد نیروهای ماهر و متخصص در حوزه سواد رسانه‌ای ظرفیت خوبی دارد تا بتواند با کمک آنان و همکاران در حوزه انستیتو بازی‌های رایانه‌ای افراد ماهر را وارد بازار کارکنیم.

وی افزود: پس از یک سال تلاش شبانه‌روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو این آئین برگزار شد امروز بازی‌های رایانه‌ای یکی از نیازهای جدی بچه‌ها است که اگر آموزش‌وپرورش وارد این موضوع نشود آسیب‌هایی آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی بابیان اینکه نگاه تربیتی مجموعه بازی‌سازان فردا به این موضوع بسیار خوب است، عنوان کرد: دبیرخانه این کار در اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران است.

تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی‌های رایانه‌ای

سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این آئین گفت: در مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متولی حمایت، نظارت و سیاست‌گذاری در حوزه زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال هستیم. در کشور اسناد بالادستی در این حوزه زیاد داریم؛ یکی از موارد پرتکرار در این موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در یک دهه اخیر سرانه مصرف هر ایرانی از بازی رایانه‌ای ۳۱ دقیقه و ۹۳ دقیقه برای بازیکنان است. این نشان می‌دهد این مجموعه به‌عنوان یک رسانه مهم دیده‌شده است؛ از تعداد مخاطبان تا اثرات فرهنگی تربیتی اهمیت مسئله را نشان می‌دهد.

پژمان با اشاره به اینکه ما دو مأموریت داریم؛ بارگذاری آموزش و انتقال سواد بازی در این کانال، درباره توأم شدن بازی و آموزش گفت: این موضوع برای ما اهمیت دارد که بچه‌ها هدفمند در بازی آموزش ببینند. کرونا باعث شد این موضوع تسریع بخشیده شود. امروز در یک کانال مربوط به موضوع بازی رایانه‌ای با حضور ۴۰ هزار نفر اهمیت این مسئله بیشتر دیده می‌شود، تولیداتی در این کانال بارگذاری خواهد که با همکاری معاونت پرورشی اتفاق می‌افتد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید