کد خبر: 254254
۰
۰
نسخه چاپی

‌ تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان به راه آهن اردبیل - میانه

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ظهر سه شنبه در نشست نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار داشت: اقدامات انجام گرفته توسط قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی کشور بسیار قابل تقدیر است و آنچه باید در این طرح‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد تمرکز بر زیر ساخت‌های پروژه‌ها بر اساس تحقیقات انجام گرفته و نحوه اجرای پروژه است.

وی از تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان به راه آهن اردبیل میانه نیز خبر داد و گفت: تا پایان امسال شاهد تحولی بزرگ در شبکه ریلی کشور خواهیم بود چرا که این طرح وارد فاز بعدی و مراحل پایانی احداث خواهد شد.

موسوی احداث ۴ پروژه راه سازی و پل غیر هم سطح در استان اردبیل را از مهم‌ترین مطالبات مردم دانست و گفت: پروژه تراموا اردبیل و احداث بیمارستان تخصصی ۱۰۰۰ تختخوابی نیز جزو پروژه‌هایی اولویت دار استان است که باید با تخصیص اعتبار لازم مورد توجه قرارگاه خاتم الانبیا قرار گیرد تا شاهد افتتاح هرچه زودتر این طرح‌ها در استان اردبیل باشیم.

نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط دوم جاده اردبیل سرچم نیز با پیگیری‌های صورت گرفته در حال انجام است و امیداریم با افتتاح و تکمیل این طرح تصادفات جاده‌ای را به میزان چشمگیری کاهش دهیم.

احداث تونل الماس خلخال مورد توجه قرار گیرد

سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: لازم است تا محورهای مواصلاتی جنوب استان نیز در خلخال و محور کلور درام مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد تا شاهد توازن توسعه و پیشرفت در تمام مناطق استان اردبیل باشیم.

وی احداث تونل الماس، سد هشتجین و افزایش اشتغال واحدهای تولیدی را از دیگر مطالبات مردم خلال از قرارگاه خاتم الانبیا عنوان کرد و خاستار رسیدگی به این پروژه‌ها شد.

به مشکلات و مطالبات پیمانکاران پروژه‌های عمرانی رسیدگی شود

محمود عباس زاده مشگینی با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی پیمانکاران نقش مهمی را در جهت پیشبرد طرح‌ها بر عهده دارند گفت: دغدغه اصلی این روزهای پیمانکاران رسیدگی به مشکلات و مطالبات آنهاست و دولت باید در این جهت با پرداخت بدهی‌های مالی خود به قرارگاه خاتم الانبیا در جهت تأمین منابع مالی پروژه‌ها کوشا باشد.

وی منطقه مشگین غربی و ارشق را معدن اصلی مس شمال غرب عنوان کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا با سرمایه گذاری در این معدن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار گام همی در جهت صادرات غیر نفتی بردارد.

عباس زاده ادامه داد: برای توسعه این معدن مس نیاز مبرم به منبع آب وجود دارد که فاز اول مطالعاتی آن به اتمام رسیده و خواستار ورود قرار گاه خاتم الانبیا به افتتاح طرح سد هستیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید