کد خبر: 254257
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم استفاده از نخبگان برای حل مشکلات خراسان شمالی

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد علی شجاعی امشب در شورای مشورتی نخبگان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تدوین سند علمی استان از حضور بیشتر نخبگان علمی در تصمیم گیری های امور اجرایی و حل مشکلات حوزه‌های مختلف استان استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: باید فارغ از تمام مسائل اجرایی استان و بر اساس مزیت نسبی، در تمامی مسائل ردپای نقشه علمی دیده شود.

وی افزود: هر لحظه یافته‌های علمی در حال تغییر و ارتقا است و ما باید به تناسب آن در مسیر رشد قرار گیریم در حالی که در اکثر دانشگاه‌ها به مباحث پژوهشی کمتر پرداخته می‌شود.

شجاعی به کارگیری یافته‌های علمی و پژوهشی را به عنوان یک اندیشه جدید ضروری دانست و گفت: در مسیر این یافته‌ها، ایجاد دانشگاه نسل سوم به عنوان محور کار آفرینی و حل مشکلات جامعه الزامی است اما ما همچنان در گام نخست راه هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی داشتن نگاه ویژه علمی به مباحث آموزش عالی را یک ضرورت جدی ذکر کرد و اظهار داشت: رشته‌های علمی باید در راستای برطرف کردن نیازهای استان باشد.

وی افزود: ایده خوب داشتن کار سختی نیست اما ایده‌ای ارزشمند تلقی می‌شود که قابلیت اجرا داشته و دغدغه‌ها را تبدیل به طرح‌های تولیدی کند.

شجاعی در انتها گفت: تا زمانی که نخبگان علمی را به بدنه اجرا ورود پیدا نکنند مشکلات حل نخواهد شد لذا باید از ظرفیت‌های علمی در مباحث اجرا بیشتر بهره مند شد.

گفتنی است در ابتدای این نشست نخبگان به بیان دغدغه‌های حوزه‌های مختلف کاری خود پرداختند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید