کد خبر: 254261
۰
۰
نسخه چاپی

توضیحات بانک رفاه کارگران سیستان و بلوچستان در مورد یک گزارش

به گزارش اقتصادآینده نیوز جوابیه مدیریت شعب بانک رفاه کارگران سیستان و بلوچستان در پاسخ به گزارش درج شده در خبرگزاری مهر با عنوان «گلایه مددجویان بهزیستی از بانک رفاه زابل / مستمری که واریز نمی شود» به شرح ذیل است:


با سلام و احترام؛ با عنایت به درج خبر «گلایه مددجویان بهزیستی از بانک رفاه زابل / مستمری که واریز نمی‌شود» و انعکاس گلایه برخی از مددجویان محترم سازمان بهزیستی از شعب بانک رفاه کارگران شهرستان زابل مبنی بر «افتتاح حساب با مبلغ حداکثر ۵۰۰ هزار تومان» و «قفل حساب» به استحضار مردم شریف استان می‌رساند:

بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از ۶ بانک بزرگ تجاری کشور و همچنین بانک عامل سازمان تأمین اجتماعی و حوزه نظام سلامت در ایران اسلامی، افتخار میزبانی از جامعه بزرگ مستمری بگیران و مقرری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و همچنین مددجویان سازمان بهزیستی کشور را دارد. که میزبانی از ۴۰ هزار تن از مستمری بگیران و مقرری بگیران محترم اداره کل تأمین اجتماعی و بیش از ۶۰ هزار تن از مددجویان معزز بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان بر عهده همکاران مدیریت شعب استان در ۲۷ شعبه می‌باشد.

لازم به ذکر است: خدمات ارائه شده به مشتریان بانک، خاصه مددجویان گرامی سازمان بهزیستی در استان، علاوه بر افتتاح حساب و ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی شامل پرداخت تسهیلات بر اساس توافق‌های فی مابین بانک رفاه کارگران و سازمان بهزیستی می‌باشد.

ذکر این نکته نیز لازم است که: از بودجه تسهیلات قرض الحسنه تخصیصی به مددجویان محترم سازمان بهزیستی در استان طی سال جاری (۱۳۹۹) و با گذشت ۸ ماه از ابتدای سال و علی رغم مکاتبات صورت گرفته با مدیریت استان این سازمان، تا کنون هیچیک از افراد تحت پوشش بهزیستی استان سیستان و بلوچستان به مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان معرفی نشده‌اند.

در بحث افتتاح حساب و ادعای «درخواست مبلغ ۵۰۰ هزار تومان (۵ میلیون ریال)» به استحضار می‌رساند: بانک رفاه کارگران همانند سایر بانک‌های کشور با تبعیت از قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در زمان افتتاح حساب علاوه بر مدارک و مستندات لازمه، مبلغ ۵۰۰ هزار ریال (۵۰ هزار تومان) از مشتری دریافت نموده و آن را در حساب مشتری واریز می‌نماید که بخشی از آن بابت هزینه‌های افتتاح حساب (مطابق بخشنامه‌های بانک) از حساب مشتری برداشت شده و مابقی در حساب مشتری در دسترس می‌باشد و هیچ مبلغی در حساب مشتریان مسدود نمی‌شود.

در پایان مجدداً تأکید می‌گردد: بانک رفاه کارگران با بیش از ۸ سال متوالی کسب رتبه نخست مشتری مداری در شبکه بانکی و بیمه‌ای کشور و همچنین به عنوان بانکی فعال در حوزه ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در سراسر میهن اسلامی ایران و خاصه در شرایط ویژه اقتصادی حال حاضر و همچنین فراگیری ویروس منحوس کرونا، دوشادوش تمامی تلاشگران عرصه‌های اقتصادی و با افتخار در حال ارائه خدمات کارآمد بانکی به تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

پاسخ خبرگزاری مهر:

انتشار این گزارش از این جهت بود که تعدادی از مددجویان و توان خواهان بهزیستی طی تماس با خبرگزاری مهر در خصوص مشکل افتتاح حساب در بانک رفاه کارگران شهرستان زابل گلایه مند بودند که همه موارد به صورت مستند موجود است.

همچنین طی تماس با سرپرست اداره بهزیستی شهرستان زابل، این مسئول نیز با تائید این موضوع اظهار داشت: تعدادی از مدد جویان بهزیستی زابل با مراجعه به این اداره ضمن گلایه در این خصوص خواهان پیگیری و رفع مشکل افتتاح حساب خود بودند.

از طرف دیگر خبرنگار مهر، برای پیگیری این موضوع با مجموعه روابط عمومی سرپرستی امور شعب بانک رفاه کارگران سیستان و بلوچستان هم تماس گرفته بود که مسئولان این مجموعه پاسخگویی را به زمان دیگری موکول کرده بودند.

همچنین همانطور که در این گزارش نیز به آن اشاره شده بود ارائه خدمات مطلوب به جامعه مددجویان بهزیستی نیازمند همکاری دوجانبه بین بانک رفاه کارگران و سازمان بهزیستی است از همین رو طبق اعلام سرپرست اداره بهزیستی شهرستان زابل ظاهراً بالاخره این مهم پس از انتشار این گزارش با امضا تفاهم نامه‌ای محقق شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید