کد خبر: 254264
۰
۰
نسخه چاپی

شناسایی ۲۸ بیمار جدید مبتلابه کرونا در مرکز و غرب استان سمنان

به گزارش اقتصادآینده نیوز نوید دانایی بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی ضمن بیان اینکه ۲۸ بیمار جدید مبتلابه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی‌شده است، اظهار داشت: مجموع مبتلایان این منطقه به سه هزار و ۴۴ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در یک روز گذشته ۲۶ نفر از بیماران کرونایی از بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه بهبودیافته و مرخص شدند، افزود: هم‌اکنون ۵۷ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

روش‌های بررسی سلامت افراد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، با تأکید بر اینکه وضعیت کلی استان، قرمز است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دانایی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ۹ مرکز منتخب کرونا در حال ارائه خدمت و بررسی وضعیت سلامت مراجعان هستند، یادآور شد: افراد با علائم سرماخوردگی می‌توانند از طریق ارتباط تلفنی با کارشناسان بهداشتی درمانی سامانه ۴۰۳۰ وضعیت سلامت خود را بررسی کنند.

وی بابیان اینکه مراجعه به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir از دیگر روش‌های بررسی سلامت افراد است، تصریح کرد: مراجعه حضوری به مراکز منتخب کرونا واقع در شهرستان‌ها تحت پوشش دانشگاه روش دیگری برای بررسی وضعیت سلامت افراد است.

رئیس دانشگاه علم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه آحاد مردم برای کنترل این ویروس و کاهش شمار مبتلایان نقش دارند، تأکید کرد: پرهیز از برگزاری مراسم عزا و عروسی، عدم حضور در اجتماعات و سفر به شهرهای دیگر و شستشوی مداوم دست‌ها در دستور کار قرار گیرد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید