کد خبر: 254306
۰
۰
نسخه چاپی

ارائه ۳۰ عنوان خدمت از سوی امامان محله در اردبیل

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با مسئول حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) اردبیل، ظرفیت دینی و فرهنگی حوزه علمیه خواهران را مؤثر دانست و اظهار کرد: علمیه خواهران را به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از رویش‌های انقلاب بوده و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در بخش نخبگان از اثرگذاری بالایی در جامعه برخوردار بوده و می‌توانند در مباحث فرهنگی، دینی، اجتماعی و مشاوره بانوان نقش مهمی در بین بانوان ایفا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید با نگاه نهادینه شده، تمامی فعالان علمی، فکری و فرهنگی را به همکاری و مشارکت فراخوانده است، افزود: اولین و مهم‌ترین رویکرد سازمان در دوران جدید خود، رویکرد مردمی سازی تبلیغ بوده و به دنبال آن است که پدیده تبلیغ را از مقوله‌ای حاکمیتی و مختص به صنفی خاص، به دغدغه همه مردم و فعالان فرهنگی و تبلیغی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، حوزه علمیه خواهران را گروه هدف سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: این مجموعه عظیم دینی ابزار مهمی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و دینی همگام با مبلغان و روحانیون است که می‌توانند در ارتقا سطح معلومات بانوان جامعه و آگاهی بخشی به این قشر از جامعه فعالانه و مؤثر عمل کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، با ابراز خرسندی از ایجاد اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز، این امر را گامی مؤثر در تحول فعالیت‌های بانوان عنوان کرد و گفت: هر بخش و مجموعه در حوزه بانوان ایجاد شود، با تمام توان، آماده همکاری و مساعدت در این خصوص هستیم.

طرح «هر محله یک مبلغه» موفق بوده است

وی طرح «هر محله یک مبلغه» را از موفق ترین طرح‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح باهدف تحول فرهنگی با موضوع مساجد تدوین شده و در مرحله اول با حضور ۹۰ نفر از روحانیون مستقر و همسران آنان، در شهرها و روستاها اجرا شده و در مراحل بعدی با مشارکت خواهران حوزوی و فعالان فرهنگی و دینی توسعه می‌یابد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده فعالیت شایسته و مؤثر ۱۵ امام محله در استان اردبیل را گام مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در اجرای طرح امام محله سعی کردیم پایگاه اجتماعی مساجد را با مساجد صدر اسلام با همان کارکردها هم تراز کنیم و تمام امور جامعه و مشکلات مردم را در مساجد حل کنیم که امامان محله عنصر اصلی این طرح بوده و در طول اجرا این طرح تا کنون فعالیت‌های مطلوبی ارائه کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مهم‌ترین فعالیت‌ها توسط امامان محله اشاره کرد و افزود: ۳۰ عنوان خدمت در قالب برپایی کارگاه خدمات اجتماعی، تبلیغی و مناسبات، خدمات امور مالی و راه اندازی صندوق خیریه و قرض الحسنه در مساجد و… توسط روحانیون فعال، فرهیخته و جهادی با عنوان «امام محله» به اهالی محلات مختلف استان اردبیل ارائه می‌شود.

حوزه علمیه خواهران در طرح «هر محله یک مبلغه» مشارکت کند

وی بر ضرورت مشارکت خواهران طلبه در طرح «هر محله یک مبلغه» تاکید کرد و گفت: اگر طرح مسجد محور با مشارکت بانوان فرهیخته حوزه علمیه خواهران محقق شود، تحول بزرگی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در جامعه با موضوع بانوان را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از فعالیت ۹ پایگاه اجتماعی با موضوع روحانیون در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: در ۹ پایگاه در استان اردبیل اعم از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر هر کدام ۳ پایگاه، مناطق آسیب پذیر و مسئله ساز در حوزه اخلاقی و شئونات دینی شناسایی شده و روحانیون با حضور در این پایگاه‌ها به مشاوره و راهنمایی پرداخته و طبق احصاء نتایج حاصله از عملکرد این پایگاه‌ها، فعالیت روحانیون با موفقیت روبه‌رو بوده و ارزیابی‌های مطلوب مشاهده شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: خواهران حوزوی نیز بایستی در این پایگاه‌ها فعالیت کرده و در بحث مشاوره، تربیت فرزند، بحث طلاق و دیگر موضوعات، به لحاظ آموزش‌های روحی و روانی ورود کرده و بانوان هر منطقه را بیش از پیش با آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی آشنا کنند.

مکتب سردار سلیمانی باید در جامعه تداوم یابد

وی به اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع ترویج اهداف شهدا مخصوصاً سردار شهید قاسم سلیمانی، اشاره کرد و گفت: مکتب و سیره سردار سلیمانی باید در جامعه تداوم یابد که در این خصوص حوزه علمیه خواهران و برادران، فارغ التحصیلان فرهیخته و پژوهشگر را در یک اقدامی مشترک به همکاری دعوت کرده و در تحقق این فعالیت فرهنگی به ارائه خدمات بپردازد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده برگزاری «همایش مناقشه قره باغ» را از دیگر فرصت‌های توسعه همکاری حوزه علمیه با سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در یک اقدام فرهنگی، «همایش مناقشه قره باغ» را در مرکز استان و شهرهای اصلاندوز و خلخال برگزار می‌کند که در این راستا، حوزه علمیه با دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه علمی و پژوهشی می‌توانند با نگارش مقالات در خصوص نقش مذهب شیعه در پیروزی مردم آذربایجان و نیز تأثیر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در بحث منطقه قره باغ، با ما همکاری کنند.

وی اظهار کرد: بخشی از «همایش مناقشه قره باغ» را می‌توانیم در حوزه علمیه خواهران برگزار کنیم و در مجموع تلاش ما بر این است که بحث شیعی قره باغ را در تمام زمینه‌ها مخصوصاً در زمینه رسانه‌ای متجلی کرده و تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «قره باغ خاک اسلام است.» و نیز و نقش دین در این بحران را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید